PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 15 | nr 2 | 331--336
Tytuł artykułu

Dealerzy motoryzacyjni jako przedsiębiorstwa fraktalne - studium przypadku

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Automotive Dealers as Fractal Enterprises. A Case Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł jest rewizją koncepcji organizacji fraktalnej w ujęciu analitycznym. Jest to studium przypadku autoryzowanych dealerów motoryzacyjnych marki Ford w Polsce tj. przedsiębiorstw zwanych : autoryzowanymi salonami marki. W kontekście sieci fraktali jakimi określane są odrębne podmioty realizujące zadania na rzecz organizacji tekst jest rewizją koncepcji fraktali w perspektywie socjologicznej analizy sieci motoryzacyjnej w odniesieniu do korporacji Ford Motor Company.(abstrakt oryginalny)
EN
The article is a revision of the concept of fractal organization in an analytical sense. A case study of authorized dealers of Ford Motor Company in Poland is presented. In the context of such a network, fractals are independent objects carrying out tasks for the organization. The approach used is a revision of the sociological perspective on the concept of fractals, with reference to the Ford Motor Company.(original abstract)
Rocznik
Tom
15
Numer
Strony
331--336
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
  • Castells M. (2011), Społeczeństwo sieci, Wyd. PWN, Warszawa.
  • Ford H., Crowthe S. (1922), My life and work, Doubleday Page & Company, Garden City-New York.
  • Gardawski J. (red.) (2009), Polacy pracujący a kryzys fordyzmu, Wyd. Scholar, Warszawa.
  • Granovetter M. (1995), Economic Action and Social Structure: the Problem of Embeddedness, "American Journal of Sociology", nr 91 (3).
  • Konieczny M. (2011), Trzy cele dealerskich stowarzyszeń, "Auto Świat", nr 2.
  • Łobos K. (2000), Organizacje sieciowe, w: Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości: koncepcje, modele, metody , red. Perechuda K., Placet, Warszawa.
  • Nogalski B., Apanowicz J., Rutka R. Czermiński A., Czerska M. (red.) (2002), Zarządzanie organizacjami, Wyd. TNOiK Dom Organizatora, Toruń.
  • Perechuda K. (2000), Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości: koncepcje, modele, metody, Wyd. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  • Szostkiewicz S. (1961), Struktura społeczna Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu, Instytut Filozofii i Socjologii, Wyd. PAN, Łódź-Warszawa.
  • Magazyn Auto Świat (2011), Wielki test salonów, nr 24.
  • Warnecke H.J. (1999), Rewolucja kultury przedsiębiorstwa: przedsiębiorstwo fraktalne, Wyd. Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości i PWN, Warszawa.
  • Ford Motor Company, www.corporate.ford.com [14.02.2012].
  • Związek Dealerów Samochodowych, http://www.zds.org.pl [14.02.2012].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171403597

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.