Warianty tytułu
Forms and Scope of Students' Opinions Research in the System of High School Management - towards the Relationships between the Customer and Institution
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule podjęto rozważania dotyczące badań opinii studentów i ich znaczenia w systemie zarządzania uczelnią. Podejście do problemu wyraża pytanie, w jakim stopniu badania studentów w nowej roli klienta kupującego usługę edukacyjną stanowią element tradycyjnej misji szkoły wyższej, a w jakim są narzędziem i wyrazem aktywności promocyjnej, kampanii rekrutacyjnej, zarządzania relacjami typu: klient - instytucja i "marketingu uczelni". (abstrakt oryginalny)
In his article, the author undertook considerations concerning students' opinions research and their importance in the system of high school management. The approach to the problem is expressed by the question in which degree surveys of students in their new role of a purchaser of the education service are an element of the traditional mission of the high school and in which they are a tool and expression of promotional activity, recruitment campaign, and management of relationships of the type: customer - institution, and "high school marketing". (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
- Celoch A. (2012), Student jako klient szkoły wyższej - zmiany zachowań nabywców na rynku usług edukacyjnych, "Handel Wewnętrzny", wrzesień-październik.
- Hall H. (2007), Marketing w szkolnictwie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
- Jaciow M., Kucia M. (2010), Wywiad bezpośredni czy ankieta on-line - dylematy badacza, (w:) Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe - nowe wyzwania, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 96.
- Jędralska K., Bernais J. (red.) (2011), Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych. Perspektywa nauki i biznesu, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice.
- Kupisiewicz Cz. (2012), Dydaktyka. Podręcznik akademicki, Impuls, Kraków.
- Mazurek-Łopacińska K. (red.) (2009),Proces Boloński w kształtowaniu systemu zapewniania jakości kształcenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
- Pluta-Olearnik M. (2006), Rozwój usług edukacyjnych w erze społeczeństwa informacyjnego, PWE, Warszawa.
- Wiktor J.W. (2014), Servqual w ocenie jakości kształcenia w szkole wyższej - możliwości i ograniczenia w świetle badań empirycznych, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu" (w druku).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171403887