PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 4, cz. 2 Zarządzanie w regionie turystycznym | 115--132
Tytuł artykułu

Franchising i leasing jako alternatywne źródła finansowania i rozwoju międzynarodowych systemów hotelowych w kontekście ekspansji regionalnej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Franchising and Leasing as Alternative Sources of Financing and Development of International Hotels Systems in the Range of Regional Expansion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania było przedstawienie franchisingu i leasingu jako alternatywnych źródeł finansowania ekspansji regionalnej na przykładzie dwóch międzynarodowych systemów hotelowych: InterContinental Hotel Group i Hilton Worldwide. Dokonano szczegółowej prezentacji strategii ekspansji regionalnej z uwzględnieniem marek hotelowych oraz form własności odpowiadających źródłom kapitałów (hotele franczyzowe, w leasingu, zarządzane i będące własnością systemu). Jako materiał źródłowy wykorzystano dane finansowe publikowane dla inwestorów giełdowych, sprawozdania z działalności zarządu korporacji oraz publikacje korporacyjne(fragment tekstu)
EN
The aim of this study was to present franchising and leasing as alternative sources of financing and development of international hotels systems in the range of regional expansion. The special attention was given to InterContinental Hotel Group and Hilton Worldwide with specification related to main hotel brands, sources of financing of regional development and types of hotels. The following properties by brands and regions were analysed: company(original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Antonowicz A. (2010), Franchising uwarunkowania i perspektywy rozwoju, Novae Res, Gdynia.
  • Antonowicz A. (2008), Rozwój rynku franchisingu, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, nr 4.
  • Antonowicz A. (2008), Wykorzystanie franchisingu w finansowaniu działalności przedsiębiorstw w Polsce, Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, nr 66.
  • Bąk P. (2007), Charakterystyka źródeł pozyskiwania kapitału i finansowania działalności przedsiębiorstw górniczych. Część 2: Źródła Kapitału obcego. Gospodarka Surowcami Mineralnym, t. 23, nr 2.
  • Bień W. (2002), Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa. Difin, Warszawa.
  • Czerwińska-Kayzer D. (2006), Alternatywne źródła finansowania długoterminowego w małych i średnich przedsiębiorstwach, Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu, nr 377.
  • Czerwińska-Kayzer D., Bieniasz A. (2005), Franchising jako źródło finansowania małych i średnich przedsiębiorstw, Roczniki Naukowe SERiA, t. 3, nr 2.
  • Czub A. (1992), Franchising w praktyce, Businessman, nr 12.
  • Filip P., Grzebyk M. (2006), Prowadzenie działalności gospodarczej na zasadzie franczyzy - uwarunkowania formalno-prawne, (w:) K. Jaremczuk (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości - aspekty ekonomiczne i antropologiczno-społeczne, PWSZ w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg.
  • Ickiewicz J. (2001), Pozyskiwanie, koszt i struktura kapitału w przedsiębiorstwach., Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
  • Ile kosztuje franczyza? Raport Franczyza, http://www.e-hotelarstwo.com/tematy/ hotele/raport_franczyza, dostęp 12.04.2015.
  • Kochalska H. (2009), Koniec kredytowego eldorado dla firm, The Wall Street Journal Polska 15.01.2009.
  • Kosikowski C. (red.), Ruśkowski E. (2006), Finanse publiczne i prawo finansowe, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Krzemińska D. (2000), Finanse przedsiębiorstwa, Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań.
  • Kusak A. (2004), Jak określić potrzeby finansowe firmy, ABC finansów. Dodatek do serwisu Finansowo- Księgowego, nr 10 (464) z 09.03.2004 oraz nr 26 (480) z 29.06.2004 r.
  • Okręglicka M. (2004), Aspekty prawne, organizacyjne i ekonomiczne leasingu, Difin, Warszawa.
  • Oleksyn T. (2006), Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Osiatyński J. (2006), Finanse publiczne, ekonomia i polityka, WN PWN, Warszawa.
  • Ostaszewski J. (2000), Źródła pozyskiwania kapitału przez spółkę akcyjną, Difin, Warszawa.
  • Panfil M. (2004), Zarządzanie należnościami w małym i średnim przedsiębiorstwie, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Radom.
  • Piasecki B. (2001), Ekonomika i zarządzanie małą firmą, WN PWN, Warszawa-Łódź.
  • Pokorska B. (2004), Przedsiębiorca w systemie franczyzowym, PARP, Warszawa.
  • Safin K. (2003), Zarządzanie małą firmą, WAE, Wrocław.
  • Słownik ekonomiczno-prawny, www.bankier.pl, dostęp 1.07.2014.
  • Stecki L. (1997), Franchising, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Dom Organizatora, Toruń.
  • Śliwa J. (2007), Zarządzanie finansami w złożonych organizacjach gospodarczych, Wydanie Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • Tokaj-Krzewska A. (1999(, Franchising. Strategia rozwoju małych firm w Polsce, Difin, Warszawa.
  • Tomala P. (2003), Jak zwiększyć kapitał własny przedsiębiorstwa, ABC finansów. Dodatek do serwisu Finansowo-Księgowego 2003 (06.09.2003) nr 36 (438).
  • Turyna J. (2005), Rachunkowość finansowa, Wyd. C.H. BECK, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 29 września 1994 o rachunkowości r. Dz. U. 2009 r. Nr 152 poz. 1223, z późn. zm.
  • Ustawa z dnia 29 czerwca 1995 r. o obligacjach, Dz.U. 1995 nr 83 poz. 420 z późn. zm., tekst jednolity Dz. U. 2014, poz. 730.
  • Wolak-Tuzimek A. (2004), Alternatywne źródła finansowania działalności przedsiębiorstw, [w:] D. Zarzecki (red.), Zarządzanie finansami. Finansowanie przedsiębiorstw w Unii Europejskie, t. 1. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  • Return For More, 2014 Annual Report, (2015), Hilton Worldwid.
  • IHG Hotel & Room World Stats (2015), InterContinental Hotel Group.
  • http://pl.investing.com, dostęp 15.05.2015.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171404013

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.