PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 9 (CD) | 672--683
Tytuł artykułu

Strategiczne uwarunkowania w procesie kształtowania modelu biznesu

Warianty tytułu
Strategic Conditions in the Development of the Business Model
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie wybranych założeń zarządzania w kontekście tworzenia modeli biznesu. W rozważaniach przyjęto koncepcję łańcucha wartości jako podstawę opracowania modelu biznesu opartego na zdolności do kreowania wartości przez przedsiębiorstwo. Scharakteryzowano podstawowe pojęcia oraz przedstawiono etapy tworzenia wartości i modelu biznesu. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to present some assumptions of management in the context of creating business models. In consideration of the value chain concept was adopted as the basis for developing a business model based on the ability to create value by the company. Basic notions were characterized and stages of creating value and business model were presented. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
672--683
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Chandler, A. (1962). Strategy and Structure. Cambridge: The MIT Press.
  • Drążek, Z., Niemczynowicz, B. (2003). Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Falencikowski, T. (2013). Spójność modelu biznesu. Koncepcje i pomiar. Warszawa: CeDeWu Sp.z.o.o.
  • Gierszewska, G., Romanowska, M. (2000). Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Gołębiowski, T. (2001). Zarządzanie strategiczne: planowanie i kontrola. Warszawa: Wydawnictwo Diffin.
  • Gołębiowski, T., Dudzik, T.M., Lewandowska, M., Witek-Hajduk, M. (2008). Modele biznesu polskich przedsiębiorstw. Warszawa: Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie.
  • Jabłoński, A. i Jabłoński, M. (2013). Cykl życia wartości wobec kondycji modelu biznesu. Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, nr 4.
  • Koźmiński, A. (2004). Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Magretta, J. (2002). Why business models matter? Harvard Business Review, Vol. 80, No. 5, May, 86-92.
  • Obłój, K. (2007). Strategia organizacji. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Obłój, K. (2009). O definicji strategii raz jeszcze. Przegląd Organizacji, nr 5.
  • Osterwalder, A., Pigneur, Y., Tucci, C.L. (2005). Clarifying Business Models: Origins, Present, and Future of the Concept. Communications of AIS, 2005, Vol. 15.
  • Pierścionek, Z. (2003). Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Porter, M.E. (1992). Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Rodriguez, M.A. (2003). Towards the Sustainable Business. IESE Universitat Navarra, Revista de Antiguos Alumnos, No. 83, marzec 2003.
  • Rokita, J. (2005). Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Slywotzky, A.J. (1996). Value Migration. How to Think Several Moves Ahead of the Competition. Boston: Massachusetts: Harvard Business School Press.
  • Spector, Y. (2011). Theory of constraint methodology where the constraint is the business model. International Journal of Production Research, Vol. 49, No. 11.
  • Stabryła, A. (2000). Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. Warszawa-Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Stabryła, A. (2007). Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. Warszawa-Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Teece, D.J. (2010). Business Models, Business Strategy and Innovation. Long Range Planning, No. 43.
  • Tubielewicz, A. (2004). Zarządzanie strategiczne w biznesie międzynarodowym. Warszawa: Wydawnictwo Naukowo Technologiczne.
  • Tubielewicz, K. (2015). Biznes w środowisku globalnym. W: R. Knosali (red). Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji. Opole: Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją.
  • Urbanowska-Sojkin, E. (2011). Podstawy wyborów strategicznych w przedsiębiorstwach. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Urbanowska-Sojkin, E. (red.) (2008). Praktyka zarządzania strategicznego. Studia polskich przypadków. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Urbanowska-Sojkin, E., Banaszyk, P., Witczak, H. (2007). Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171404033

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.