PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 9 (CD) | 684--696
Tytuł artykułu

Wybory strategiczne w warunkach niepewności

Warianty tytułu
Strategic Choices Under Uncertainty
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem zainteresowania w artykule, w kontekście warunków niepewności, są strategie rozwoju i konkurowania przedsiębiorstw. Wykorzystano modelowe strategie dekretowane w kontekście wyborów domeny działania, wzrostu, oferty wartości dla klienta i segmentów docelowych oraz sposobów zachowania na rynku względem konkurentów. Celem opracowania jest ustalenie wyborów strategicznych dokonywanych w przedsiębiorstwach jako wypadkowych uwarunkowań wynikających z otoczenia, a także z możliwości przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The article deals with development and competitiveness strategies of companies in the con-text of uncertainty. Model strategies have been used, established in the context of the do-main activity choices, growth, value for the customer and the target segments, as well as the market behaviour towards the competitors. The aim of the paper is to determine what strategic choices are made by companies as a combined result of environmental conditions and the companies' abilities. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
684--696
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Antonovsky, A. (2005). Rozwikłanie tajemnicy zdrowia. Warszawa: IPN.
  • Burmann, Ch. (2002). Strategische Flexibilität und Strategiewechsel als Determinanten des Unternehmenswertes. Koln: Deutscher Universitatsverlag.
  • GIZ - Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit (2015). Kooperationsmanagement in der Praxis, Gesellschaftliche Veranderungen gestaltet mit Capacity Works. Wiesbaden: Springer Gabler.
  • Hungenberg, H. (2014). Strategisches Management in Unternehmen. Ziele-Prozesse-Verfahren. Wiesbaden: 8 Auflage.
  • Kall, J., Sojkin, B. (red.) (2006), Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
  • Kalinowski, S. (2008). Konkurencja lub kooperacja. Studia eksperymentalne nad funkcjonowaniem rynków. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • Krupski, R. (2007). Zarządzanie w warunkach niepewności. Wałbrzych: WWSzZiP.
  • Krupski, R. (red.) (2004). Krytyczna analiza szkół i kierunków zarządzania strategicznego. Nowe koncepcje zarządzania. Wałbrzych: Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości.
  • Macharzina, K., Wolf, J. (2008). Unternehmungsfuhrung: das international Managementwissen, Konzepte - Methoden - Praxis. Wiesbaden: 6 Auflage, Gabler Verlag.
  • Macharzina, K., Wolf, J. (2012). Unternehmungsfuhrung: das international Managementwissen, Konzepte Methoden Praxis. 8 Auflage Springer Gabler.
  • Matyjas, Z. (2013). Wzorce konkurowania przedsiębiorstw w sektorach - podejście dynamiczne. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Miśkiewicz-Nawrocka, M. (2013). Modele ekonomiczne z dynamiką chaotyczną. W: J. Mika, K. Zeug-Żebro, Zastosowanie metod matematycznych w ekonomii i zarządzaniu. Katowice: Studia Ekonomiczne Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, http://www.ue.katowice.pl/uploads/media/5_M.MiskiewiczNawrocka_Modele_Ekonomiczne.pdf.
  • Obłój, K. (2010). Pasja i dyscyplina strategii. Warszawa: Poltex.
  • Ott, E. (1997). Chaos w układach dynamicznych. Warszawa: WNT.
  • Platonoff Lozano, A. (2009). Zarządzanie dynamiczne. Warszawa: Difin.
  • Sydow, G., Schreyogg, J. (2003). Strategische Prozesse und Pfade. Wiesbaden: Gabler Verlag.
  • The Hight-Performance Workforce Study 2006. http://www.accenture.com.Global/Consulting/Talent_and_Organization/Workforce_Performance/R_and_I/PerformanceWorkforceStudy.2006htm.
  • Urbanowska-Sojkin, E. (2013). Ryzyko w wyborach strategicznych w przedsiębiorstwach. Warszawa: PWE.
  • Urbanowska-Sojkin, E. i inni. (2011). Podstawy wyborów strategicznych w przedsiębiorstwach. Warszawa: PWE.
  • Vogl, S. (2013). Strategie, Organisation, und Performance im Inovationsmanagement, Eine Gestaltorientierte empirische Untersuchung im Maschinen und Anlagenbau. Wiesbaden: Springer Gabler Verlag.
  • Watson, J. (2004). Strategia. Wprowadzenie do teorii gier. Warszawa: Wydawnictwo Naukowo-Techniczne.
  • Welge, M.K., Al-Laham, A. (2008). Strategische Management, Grűndlagen-Prozess-Implementierung. Wiesbaden: 2 Auflage Gabler Verlag.
  • Wicharz, R. (2012). Strategie: Ausrichtung von Unternehmen auf die Erfolkslogik ihrer Industrie, Unternehmensstrategie, Geschaftsfeldstrategie, Konzernstrategie. Wiesbaden: Springer Gabler Verlag.
  • Zimmermann, A. (2010). Praxisorientierte Unternehmensplanung mit harten und weichen Daten. Heidelberg: Springer Verlag.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171404039

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.