PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 10 (CD) | 20--26
Tytuł artykułu

Produkcja żywności ekologicznej strategiczną szansą na wzrost konkurencyjności i rozwój regionu

Warianty tytułu
Ecological Food Production as a Strategic Opportunity for Growth of Competitiveness and Development of the Region
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przybliża istotę takich pojęć jak konkurencyjność i rozwój regionu i określa rolę władz regionu w tym zakresie. Przedstawia główne kierunki przemian na polskim rynku żywności po okresie transformacji systemowej. Rozważania empiryczne koncentrują się na identyfikacji poziomu wiedzy i zachowań konsumentów regionu kujawsko-pomorskiego na rynku żywności ekologicznej. (abstrakt oryginalny)
EN
Article presents the essence of such notions as competitiveness and development of the region. It also defines the role of regional authorities in this regard. The author presents the main directions of changes on the Polish food market after a period of transition. Empirical considerations focus on identifying the level of knowledge and behaviors of consumers in the Kuyavian-Pomeranian region on organic food market. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
20--26
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Bibliografia
  • 1. Andruszkiewicz, K. (2006). Strategiczne działania marketingowe samorządów terytorialnych a konkurencyjność regionu. W: E. Duliniec, L. Garbarski, J. Mazur, M. Strzyżewska, W. Wrzosek (red.). Ekspansja czy regres marketingu? Warszawa: PWE.
  • 2. Benio, M. (1999). Programowanie rozwoju regionalnego. Kraków: Małopolska Szkoła Administracji Publicznej AE w Krakowie.
  • 3. Bocian, A.F. (red.) (2007). Rozwój regionalny. Podstawowe cele i wyzwania. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.
  • 4. Gralak, A. (2006). Rozwój regionalny - zagadnienia ogólne. Warszawa: SGGW w Warszawie.
  • 5. Grzega, U. (2008). Nowe uwarunkowania konsumpcji i ich wpływ na poziom i strukturę spożycia Polaków. W: G. Sobczyk (red.), Współczesny marketing. Trendy. Działania. Warszawa: Wydawnictwo PWE.
  • 6. Gulbicki, B. (2002). Analiza spożycia żywności w Polsce i w UE. Warszawa: WSISiZ.
  • 7. Hoffmann, M., Świderski F. (2008). Napoje energetyzujące i ich składniki funkcjonalne, Przemysł Spożywczy, 2008, nr 9.
  • 8. Karwowski, J. (2002). Marketingowe zarządzanie regionem. W: J. Karwowski (red.), Marketing w rozwoju regionu. Wybrane zagadnienia. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński.
  • 9. Kłosiewicz-Górecka, U., Słomińska, B. (2001). Samorząd terytorialny a rozwój nowoczesnego handlu. Warszawa: Difin.
  • 10. Markowski, T. (2005). Marketing obszarów metropolitarnych - nowe wyzwania w zarządzaniu rozwojem regionu. W: H. Szulce, M. Florek (red.), Marketing terytorialny. Możliwości aplikacji, kierunki rozwoju. Poznań. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
  • 11. Mazurek-Łopacińska, K. (2008). Konsument w epoce postmodernizmu. W: G. Sobczyk (red.) Współczesny marketing. Trendy, Działania. Warszawa: Wydawnictwo PWE.
  • 12. Pakulska, I. M. (2015). Konsument wobec produktów ekologicznych i produktów pasiecznych. Niepublikowana praca dyplomowa. Bydgoszcz: Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy (promotor: K. Andruszkiewicz).
  • 13. Rosiak, E. (2008). Spożycie żywności w Polsce na tle UE, Przemysł Spożywczy, 2008, nr 8.
  • 14. Sekuła, A. (2002). Marketingowe zarządzanie regionem. W: J. Karwowski (red.), Marketing w rozwoju regionu. Wybrane zagadnienia. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński.
  • 15. Sojkin, B., Małecka, M., Olejniczak, T., Bakalarska, M. (2009). Konsument wobec innowacji produktowych na rynku żywności, Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • 16. Zieman-Miszewska, E. (2004). Wykorzystanie marketingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej regionów. W: W. Kosiedowski (red.), Międzynarodowe uwarunkowania konkurencyjności regionu. Toruń: UMK-WTN.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171404401

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.