Warianty tytułu
Internet Entrepreneurship of Polish SME's and Digital Policy of the European Union
Języki publikacji
Abstrakty
W dobie gospodarki cyfrowej otwierają się nowe możliwości dla rozwoju przedsiębiorczości opartej o Internet. Jednak europejskie, w tym także polskie małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP) tylko częściowo wykorzystują te szanse na zbudowanie własnej pozycji rynkowej, co pokazują publikowane dane statystyczne. Narzędziem, które ma istotnie zdynamizować ten proces, a w efekcie przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności poszczególnych regionów i Unii Europejskiej jako całości, jest przyjęta w 2010 roku Europejska Agenda Cyfrowa. W artykule przedstawia się jej założenia oraz formułuje wniosek, iż warunkiem koniecznym osiągnięcia wskazanych w niej celów jest przede wszystkim dostosowanie systemu prawnego, będącego fundamentem budowy zaufania między stronami wymiany i gwarantem bezpieczeństwa prowadzonych transakcji. (abstrakt oryginalny)
In the era of digital economy new opportunities open up new for the development of Internet-based business. However European, including Polish small and medium-sized enterprises (SMEs) only partially use these opportunities to build their own market position, as shown by published statistics. A tool that may significantly boost this process, and ultimately contribute to increasing the competitiveness of individual regions and the European Union as a whole, is adopted in 2010, the European Digital Agenda. The article presents its assumptions and draws the conclusion that the achievement of the objectives set out in largely determined by the legal system. This is the foundation of trust between the parties to the exchange and guarantee the safety of the transaction. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
- 1. Drucker, P. (1992). Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. Warszawa: PWE.
- 2. Griffin, R. W. (2002). Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa: PWN.
- 3. http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/submitViewTableAction.do (25.06.2015).
- 4. https://mac.gov.pl/files/wp-content/uploads/2012/07/modele-biznesowe.pdf (28.05.2015).
- 5. Łoboda, M. (2005). Przedsiębiorczość internetowa - anatomia zjawiska. W: M. Łoboda, R. Mącik (red.), Przedsiębiorczość internetowa, Fundacja Uniwersytetu M. Curie-Skłodowskiej, Lublin: Wydawnictwo UMC-S.
- 6. Piecuch, T. (2013). Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne. Wydanie II. Warszawa: Wydawnictwo CH Beck.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171404733