PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 10 (CD) | 155--161
Tytuł artykułu

Elektroniczny system skanowania cen produktów - szanse i możliwości

Warianty tytułu
Electronic Scanning System of Product Prices - Possibilities and Opportunities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pojawienie się handlu detalicznego oraz pierwszych sklepów samoobsługowych, a także narastającej konkurencji spowodowało, że zaczęto zastanowić się, jak przyciągnąć potencjalnych nabywców, oraz jak obniżyć koszty utrzymania placówki wielkopowierzchniowej. Celem artykułu było wskazanie szans i możliwości jakie daje elektroniczny system skanowania cen produktów. Badania przeprowadzono w sklepie wielkopowierzchniowym ICA MAXI w Ostersund w Szwecji. System ISS do samodzielnego skanowania jest wygodnym rozwiązaniem jednocześnie dla klientów jak i dla właścicieli oraz pracowników sklepów wielkopowierzchniowych. Klienci oszczędzają czas, a właściciele sklepów generują oszczędności, ponieważ potrzebują mniej personelu do obsługi, badania wykazują, iż ok. 35 40% szwedzkich konsumentów decyduje się na użycie skanera i zapłacenie w kasie samoobsługowej. Straty są niewielkie, a opinie klientów wskazują na zadowolenie użytkowników. (abstrakt oryginalny)
EN
The emergence of retailing and the first self-service stores, as well as growing competition made people think about how to attract potential buyers, as well as lower maintenance costs over large institutions. The aim of the article was to identify the opportunities and possibilities offered by the electronic scanning system product prices. The study was conducted over a large ICA Maxi store in Ostersund, Sweden. The ISS for self-scanning is a convenient solution both for customers and for owners and employees of large stores. Customers save time and shop owners generate savings because they need less staff to operate, studies show that about 35-40% of Swedish consumers are choosing to use your scanner and pay the cashier self-service. Losses are small, and customer feedback indicates user satisfaction. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
155--161
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
autor
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Bibliografia
  • 1. Celina, M. Olszak, Ziemba, E. (2010). Strategie i modele gospodarki elektronicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • 2. Coyle, J., Bardi, E., Lanngley, J. (2006). The Management of Business Logistics. West Publishing Company. NY.
  • 3. Domański, T. (2004). Strategie marketingowe dużych sieci handlowych. Warszawa-Łódź: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • 4. Handel w Szwecji (2015). http://www.svenskservicehandel.se/index.php/om-branschen/servicehandel-och-fast-food (10.06.2015).
  • 5. ICA Gruppen. www.skatteverket.se. (10.06.2015).
  • 6. Jóźwiak, J., Podgórski, J. (2001). Statystyka od podstaw. Warszawa: Polskie Wydawnictwa Ekonomiczne.
  • 7. Kaczmarczyk, S. (2006). Badania Marketingowe. Metody i techniki. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • 8. Kotler, P. (2005). Marketing Analiza Planowanie Wdrażanie i Kontrola. Warszawa: Felberg SJA.
  • 9. Systemy Wspomagania Organizacji Archiwum Publikacji. Zarządzanie relacjami z klientem na bazie wiedzy. http://www.swo.ae.katowice.pl/_pdf/148.pdf
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171404809

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.