Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
The purpose of the hereby study is to discuss models presented in the subject literature and reflecting the customer loyalty development process, identifying the explanatory variables applied in these models, as well as specifying the ones which can be subject to verification in research covering customer loyalty on tourist market. The author attempts to implement the selected model constructions in the area of tourist economy, whereas the analysis and critical approach to the available literature facilitates the development of a theoretical model proposal covering customer loyalty of tourist enterprises(author's abstract)
Rocznik
Tom
Strony
85--95
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
- Alejziak, W. (2013). Typologizacja i modelowanie jako instrumenty naukowego wyjaśniania zjawisk i procesów turystycznych. In: Badania naukowe w turystyce - stan i perspektywy rozwoju. Ed. L. Butowski. Warszawa: Institute of Tourism, College of Tourism and Recreation (pp. 9-38).
- American Customer Satisfaction Index Methodology Report (2005). Milwaukee: The Regents of the University of Michigan.
- Butcher, K., Sparks, B. & O'Callaghan, F. (2001). Evaluative and relational influences on service loyalty. International Journal of Service Industry Management, 12 (4): 310-327
- Dick, A. & Basu, K. (1994). Customer loyalty: towards an integrated framework. Journal of the Academy of Marketing Science, 22 (2): 99-113.
- Eskildsen, J.K., Kristensen, K., Juhl, H.J., & Østergaard, P. (2004). The Drivers of Customer Satisfaction and Loyalty: The Case of Denmark 2000-2002. Total Quality Management & Business Excellence, 15 (5-6): 859-868.
- Fornell, C.G. (1992). A National Customer Satisfaction Barometer: Swedish Experience. Journal of Marketing, 1: 1-21.
- Fornell, C.G., Johnson, M.D., Anderson, E.W., Cha, J. & Bryant, B.E. (1996). The American Customer Satisfaction Index: Nature, purpose, and findings. Journal of Marketing, 60 (4): 7-18.
- Fornell, C.G. (1997). The ACSI Model of satisfaction. In: T.G. Vavra. Improving your Measurement of Customer Satisfaction, Milwaukee: American Society for Quality.
- Johnson, M.D., Gustaffson, A., Andreassen, T.W., Lervik, L. & Cha, J. (2001). The Evolution and Future of National Satisfaction Index Models. Journal of Economic Psychology, 22: 217-245.
- Kandampully, J. & Suhartanto, D. (2000). Customer loyalty in the hotel industry: the role of customer satisfaction and image. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 12 (6): 346-351.
- Kieżel, E. & Smyczek, S. (2011). Zachowania polskich konsumentów w warunkach kryzysu gospodarczego. Warszawa: Placet.
- Lemon, K.N., White, T.B. & Winer, R.S. (2002). Dynamic Customer Relationship Management: Incorporating Future Considerations on the Service Retention Decision. Journal of Marketing, 66 (1): 1-14.
- Luarn, P. & Lin, H. (2003). Customer Loyalty Model for E-Service Context. Journal of Electronic Commerce Research, 4 (4): 156-167.
- Mc Alexander, J.H., Kim, S.K. & Roberts, S.D. (2003). Loyalty: The Influence of Satisfaction and Brand Community Integration. Journal of Marketing Theory and Practice, 11 (4): 1-11.
- Michalska-Dudek, I. (2013). Pojęcie, rodzaje i motywy lojalności klientów przedsiębiorstw turystycznych. In: Gospodarka turystyczna w regionie. Rynek turystyczny - współczesne trendy, problemy i perspektywy jego rozwoju. Ed. A. Rapacz. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 304. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (pp. 191-202).
- Oliver, R.L. (1999), Whence Consumer Loyalty? Journal of Marketing, 63 (4): 33-45.
- Phipps, R. & Simmons, C. (1997). Understanding Customers. Oxford: Butterworth Heinemann.
- Pong, L.T. & Yee, P.T. (2001). An Integrated Model of Service Loyalty. Academy of Business & Administrative Sciences International Conferences. Brussels.
- Rudnicki, L. (2012). Zachowania konsumentów na rynku. Warszawa: PWE.
- Seweryn, R. (2012). Wartość usług turystycznych dla klienta jako instrument budowania jego lojalności wobec obszaru recepcji turystycznej (na przykładzie Krakowa). In: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Strategie marketingowe miast i regionów. Ed. G. Rosa, A. Smalec. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 709 (23) Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego (pp. 201-216).
- Siemieniako, D. & Urban, W. (2006). Modele lojalności klientów - rola satysfakcji oraz kierunki badań. Marketing i Rynek, 8: 12-18.
- Skowron, S. & Skowron, Ł. (2012). Lojalność klienta a rozwój organizacji. Warszawa: Difin.
- Smyczek, S. & Sowa, I. (2005). Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje. Warszawa: Difin.
- Światowy, G. (2006). Zachowania konsumentów. Warszawa: PWE.
- Urban, W. & Siemienako, D. (2008). Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Zalega, T. (2012). Konsumpcja, teorie, modele. Warszawa: PWE.
- Zins, A.H. (2001). Relative attitudes and commitment in customer loyalty models. Some experiences in the commercial airline industry. International Journal of Service Industry Management, 12 (3): 269-194.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171404811