PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 36 Kierunki rozwoju społeczeństwa informacyjnego w warunkach globalizacji | 461--469
Tytuł artykułu

Analiza poziomu wydatków studenckich na zakupy internetowe

Warianty tytułu
Analysis of the level of student expenses using modern ICT
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne technologie oferują użytkownikom wiele wyspecjalizowanych funkcjonalnie i aplikacyjnie narzędzi służących komunikowaniu się z sieciami komputerowymi, a w szczególności z Internetem. Rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych, jakiego doświadczamy w ostatnich latach, zmienia radykalnie oblicze naszej rzeczywistości1. Postęp w tej dziedzinie prowadzi do głębokich przemian i przewartościowań w wymiarze gospodarczym, a także społecznym oraz kulturowym. We współczesnym społeczeństwie informacyjnym dostępność informacji na temat dowolnego towaru lub usługi jest tak duża, że często konsumenci nie są w stanie dokonać świadomego wyboru. Dostępność do technologii IT oraz poziom umiejętności mają istotne znaczenie dla rozwoju społeczeństwa informacyjnego2. Wraz z rozpowszechnieniem Internetu na świecie stajemy się świadkami szybkiego rozwoju technologii informacyjno- -telekomunikacyjnych wśród polskich użytkowników. (fragment tekstu)
EN
Modern technologies offer users a variety of functional and specialised tools for communicating with computer networks, particularly the Internet. The development of information and communication technologies that we have been experiencing in recent years, has radically changed the face of our reality. Progress in this area profoundly affects and redefines the economic, social and cultural realities. In the information society of today, access to information about any goods or services is so easy that often consumers are not able to make an informed choice. The aim of this paper is to carry out an analysis of the level of spending on online shopping done by students in 2014; the analysis was based on surveys conducted in the group of full-time and part-time students.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • East R., Wright M., Vandhuele M., Zachowania konsumentów, Wolters Kluwer, Warszawa 2014.
  • Grzywińska-Rąpca M., Poziom wykorzystania technologii informatycznych w przedsiębiorstwach w Polsce, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2012, seria "Monografie i Opracowania", nr 589.
  • Grzywińska-Rąpca M., Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych przez studentów, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008, seria "Monografie i Opracowania", nr 551.
  • http://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/nts_spolecz_inform_w_polsce-2013.pdf (data odczytu:15.09.2014).
  • Kiełtyka L., Technologie i systemy komunikacji oraz zarządzania informacją i wiedzą, Difin, Warszawa 2008.
  • Łapczyński M., Drzewa klasyfikacyjne i regresyjne w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2010.
  • Łysik Ł., Łopaciński K., Wpływ technologii mobilnych na zmiany w organizacji, w: Technologie i systemy komunikacji oraz zarządzania informacją i wiedzą, red. L. Kiełtyka, Difin, Warszawa 2008.
  • Małachowski A., Środowisko wirtualnego klienta, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2005.
  • Zettelmeyer F., Morton F. S., Silva-Risso J., How the Internet lowers prices: evidence from matched survey and auto transaction data, "Journal of Marketing Research" 2006, no. 43 (2), s. 168-181.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171404841

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.