PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 10 (CD) | 190--198
Tytuł artykułu

Postacie historyczne jako źródło przewagi konkurencyjnej regionu

Autorzy
Warianty tytułu
Historical Figures as Source of Regional Competitive Advantage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy przedstawiono możliwość osiągnięcia przewagi konkurencyjnej regionu, poprzez wykorzystanie postaci historycznych w komunikacji marketingowej. Zaprezentowana argumentacja poparta została wynikami przeprowadzonych przez autorkę badań empirycznych. Celem pracy jest uświadomienie zainteresowanym podmiotom potencjału jaki drzemie w historii i kulturze regionu, który może zostać skomercjalizowany poprzez wykorzystanie informacji i sumy skojarzeń. Postacie historyczne w komunikacji marketingowej marek regionalnych pozwalają na stworzenie wyrazistej, rozpoznawalnej, spójnej i wyróżniającej się treści przekazu. Odwołanie się do nich ułatwia dotarcie do klientów. Biorąc pod uwagę, że składniki niematerialne i prawne przedsiębiorstw stanowią rosnący odsetek wartości podmiotów, skupienie się na uzyskaniu przewagi konkurencyjnej regionu poprzez budowanie silnej marki wydaje się bardzo ważne. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper discusses an opportunity to achieve a competitive advantage in the region by using names of historical persons in marketing communications. Presented argumentation is supported by the results of empirical research conducted by the author. The aim of the work is to realize the potential of stakeholders which is hidden in the history and culture of the region that can be commercialized through the use of information and accumulation of symbolic associations. Historical figures in marketing communications of regional brands allow creating distinct, recognizable, cohesive and distinctive communications content. Referencing them makes it easier to reach the customers. Considering that the intangible assets and legal businesses represent a growing percentage of commercial value focusing on gaining competitive advantage in the region by building a strong brand seems to be very important. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
190--198
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • 1. Arias, J. Inquirer.net, Use of historic figures, names as commercial brands opposed. http://newsinfo.inquirer.net/611110/use-of-historic-figures-names-as-commercial-brands-opposed (30.05.2015).
  • 2. Barta, J. (red.) (2013). System prawa prywatnego. Prawo autorskie, Warszawa: C.H. Beck.
  • 3. Chmielewski, R., Łaźniewska, E., Nowak, P. (2012). Globalizacja, neoliberalizm i nowy regionalizm. W: E. Łaźniewska (red.), M. Gorynia (red.), Konkurencyjność regionalna Koncepcje - strategie - przykłady. Warszawa: PWN.
  • 4. Domański, J. (2002). Tekst jako uobecnienie. Szkic z dziejów myśli o piśmie i książce. Kęty: Antyk.
  • 5. Garbarski, L., Rutkowski, I., Wrzosek, W. (2002). Marketing. Warszawa: PWE.
  • 6. Gogolewska, J. (1999). Infrastruktura społeczna jako czynnik podniesienia konkurencyjności regionów na przykładzie Polski i niektórych państw UE. W: M. Klamut (red.), Konkurencyjność regionów, Wrocław: Akademia Ekonomiczna im. O. Langego.
  • 7. Grygiel, A. (red.) (2007). Encyklopedia sławnych Polaków. Poznań: Wyd. Publicat S.A.
  • 8. Grzeszak, T. (2000). Reklama a ochrona dóbr osobistych (naruszenie praw osobistych wykorzystanych w reklamie żyjących osób fizycznych). Przegląd Prawa Handlowego nr 2.
  • 9. Klamut M. (red.) (1999). Konkurencyjność regionów. Wrocław: Wyd. Akademii Ekonomicznej im. O. Langego.
  • 10. Kopczyk R. (2012). Prawo sportowca do wizerunku. Wrocław: Acta Erasmiana III.
  • 11. Łaźniewska, E., Chmielewski, R., Nowak, P. (2012). Istota i definicje konkurencyjności regionalnej. W: E. Łaźniewska (red.), M. Gorynia (red.), Konkurencyjność regionalna Koncepcje - strategie - przykłady. Warszawa: PWN.
  • 12. Łaźniewska, E., Chmielewski, R., Nowak, P. (2012). Definicje, modele i studia nad regionalną konkurencyjnością. W: E. Łaźniewska (red.), M. Gorynia (red.), Konkurencyjność regionalna Koncepcje - strategie - przykłady. Warszawa: PWN.
  • 13. Mazurkiewicz, J. (2010). Non omnis moriar. Ochrona dóbr osobistych zmarłego w prawie polskim. Wrocław: Biblioteka Cyfrowa Uniwersytetu Wrocławskiego.
  • 14. Mruk, H. (red.) (2004). Komunikowanie się w marketingu. Warszawa: PWE.
  • 15. Nowacki, R. (2014). Etnocentryzm konsumencki a kultywowanie polskości w reklamie. Handel Wewnętrzny, nr 3, 202-214, cejsh.icm.edu.pl/cejsh/.../IBRKK_handel_wew_3-2014.202-214.pdf (03.06.2015).
  • 16. Rydel, M. (red.) (2001). Komunikacja marketingowa. Gdańsk: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr.
  • 17. Skawińska, E. (red.) (2002). Konkurencyjność przedsiębiorstw - nowe podejście. Warszawa: PWN.
  • 18. Stankiewicz, M. J. (2005). Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Toruń: Dom Organizatora.
  • 19. Szczęsna, E. (2011). Marka w świecie znaków. Semiotyczne i antropologiczne aspekty kreowania marki W: M. K. Witek-Hajduk (red.), Zarządzanie silną marką. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
  • 20. Szymańska, A. (2004). Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej. Wrocław: Oficyna UNIMEX.
  • 21. Wiktor, J. W. (2013). Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Warszawa: PWN.
  • 22. Wyrok Sądu Najwyższego, sygn. III RN 74/97, http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/wyrok;sn;izba;pracy;ubezpieczen;spolecznych;i;spraw;publicznych,ia,iii,rn,74,97,1014,orzeczenie.html?szukaj=postaci+historycznych, (27.05.2015).
  • 23. Zdon-Korzeniowska, M. (2012). Budowa marki regionalnej na wybranych przykładach województw Polski. "Prace Komisji Geografii i Przemysłu" nr 19, Warszawa-Kraków. cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.../73-137-1-PB.pdf (03.06.2015).
  • 24. Zimny, R. (2009). Język reklamy. W: Wiedza o reklamie, od pomysłu do efektu. Bielsko-Biała: PWN.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171405293

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.