PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 10 (CD) | 226--235
Tytuł artykułu

Reklama kontrowersyjna i ocena jej skuteczności w opinii klientów

Warianty tytułu
Controversial Advertising and Evaluation of its Effectiveness by the Customers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Reklama produktu ma przyciągnąć uwagę potencjalnych konsumentów i spowodować zakup określonego. Coraz większą rolę odgrywają przekazy intrygujące, oryginalne, odwołujące się do emocji, a często kontrowersyjne, budzące wątpliwości natury etycznej, szokujące. Akceptowalne granice kontrowersyjności przekazów reklamowych oraz ich skuteczności prezentują wyniki badania ankietowego. (abstrakt oryginalny)
EN
Product advertisment is supposed to attract attention of the prospective customers and lead to a purchase of a particular good. An increasingly growing role is played by intriguing messages, original, appealing to emotions, and frequently controversial, arousing doubts of ethical nature, shocking. The results of a statistical survey show the acceptable limits of controversialism of advertising messages and their effectiveness. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
226--235
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
Bibliografia
  • 1. Duda, A. (2011). Kontrowersje wokół reklamy. Próba podsumowania społecznej krytyki tego zjawiska. Rocznik Nauk Społecznych, nr 3, 178.
  • 2. Grębowiec, M. (2010), Reklamy kontrowersyjne i ich wpływ na podejmowanie decyzji nabywczych przez konsumentów. Zeszyty Naukowe Polityki Europejskiej, Finanse i Marketing, nr 3, 447-448.
  • 3. Jabłoński, A. (2013). Podbijacz rozpoznawalności, Marketing w Praktyce, nr 4, 64-65.
  • 4. Keith, N. K., Pettijohn, C. E., Burnett, M. S. (2008). Ethics in Advertising: Differences in Industry Values and Student Perceptions. Academy of Marketing Studies Journal, Vol. 12, No. 2, 81-96.
  • 5. Kiełb, M. (2011). Wizerunek kobiety w reklamie. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego Seria Filologiczna GLOTTODYDAKTYKA 3, zeszyt 68, 51.
  • 6. Kozłowska A. (2001). Prowokowanie emocji w reklamie. Kontrowersje wokół reklamy. http://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/606/Prowokowanie%20emocji%20w%20reklamie.pdf?sequence=1, (31.01.2014).
  • 7. Nowacki, R. (2012). Etyczne dylematy zarządzania działalnością reklamową w przedsiębiorstwie. W: M. Gębarowski, L. Witek, B. Zatwarnicka-Madura. Marketing - aktualne problemy i kierunki ewolucji. Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej.
  • 8. Pogonowska, B. (red.) (2004). Elementy etyki gospodarki rynkowej. Warszawa: PWE.
  • 9. Słownik języka polskiego, tom pierwszy (1988). Warszawa: PWN, 1001.
  • 10. Spurgin, E. W. (2003). What's Wrong with Computer-Generated Images of Perfection in Advertising?. Journal Of Business Ethics, Vol. 45, No 3, 257-268.
  • 11. Sundaram, D. S., Mitra K. (2007). Ethical Evaluation of Marketing Practices in Tobacco Industry. International Journal Of Business Research, Vol. 7, No. 2, 194-204.
  • 12. Wieczorkowska, M. (2006). Etyczność reklam Benettona. Annales, nr 2, tom 9.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171405315

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.