PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 10 (CD) | 297--304
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność biznesu - perspektywa marketingu

Warianty tytułu
The Corporate Social Responsibility - the Perspective of Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera analizę teoretyczną problemu społecznej odpowiedzialności biznesu w kontekście ewolucji orientacji marketingowej. Zinterpretowano pojęcie i zakres CSR oraz marketingu społecznego. Opracowano model korzyści zastosowania działań CSR z punktu widzenia marketingu, różne obszary zaangażowania społecznego przedsiębiorstwa oraz szanse i zagrożenia wynikające z przyjęcia koncepcji społecznej odpowiedzialności w obszarze marketingu. (abstrakt oryginalny)
EN
The article contains in context of evolution of marketing orientation the theoretical analysis of problem of social responsibility business. It notion was interpreted was and range CSR as well as social marketing. It the model of advantage of use workings was has worked out was with point of sight of marketing the CSR, the different areas of commitment of social enterprise as well as the chances and the resulting with party of conception of social responsibility in area of marketing threats. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
297--304
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Bibliografia
  • 1. Adamczyk, J. (2009). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw: Teoria i praktyka. Warszawa: PWE.
  • 2. Bhattacharaya, C. B., Sen, S. (2009). Koncepcja odpowiedzialnego biznesu w marketingu. W: N.C. Smith, G. Lenssen (red.), Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Studio EMAK.
  • 3. Business for Social Responsibility (2004). BSR Issue Briefs, Overview of Corporate Social Responsibility.
  • 4. Du, S., Bhattacharaya, C. B., Sen, S. (2007). Reaping relationships rewards from corporate social responsibility: The role of competitive positioning. International Journal of Research in Marketing, 24 (3).
  • 5. Głuszek, E. (2009). Ochrona reputacji przedsiębiorstwa poprzez zarządzanie tematami. W: B. Nogalski, J. Rybicki (red). Systemowe uwarunkowania sukcesu organizacji (t. 2). Sopot: WZUG FRUG.
  • 6. Jedynak, A. (2008). Odpowiedzialność w globalnej wiosce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Samper.
  • 7. Kanter, R. M. (2006). Korporacja innowacyjność społeczna - nowy model innowacyjności. W: Zarządzanie innowacyjnością. Harvard Business School Press. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  • 8. Kotler, P., Kotler, M. (2013). Przez marketing do wzrostu. 8 zwycięskich strategii. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  • 9. Kotler, P., Lee, N. R. (2008). Social marketing: Influencing behaviors for good (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • 10. Line, M., Braun, R. (2007). Baseline study on CSR practies in the new UE member states candidate countries. http://europeandcis.undp.org/uploads/public1/files/BASELINE_STUDY_ON.pdf, stan z dnia 16.04.2015.
  • 11. Maison, D., Maliszewski, N. (2002). Cause related marketing - marketing zaangażowany społecznie. W: D. Maison i P. Wasilewski (red), Propaganda dobrych serc - czyli rzecz o reklamie społecznej. Kraków: Agencja Wasilewski.
  • 12. McWiliams, A., Siegel, D.S., Wright, P.M. (2006). Corporate Social Responsibility. Strategic Implications. Journal of Management Studies, 43: 1-18.
  • 13. Reichheld, F.F. (2003). The one number you need to grow, Harvard Business Review, 81 (12).
  • 14. Smith, N. C., Lenssen, G. (red.) (2009). Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka. Warszawa: Studio EMKA.
  • 15. Szumniak-Smolej, J. (2013). Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
  • 16. Światowa Rada Biznesu ds. Zrównoważonego Rozwoju (1999). CSR: Meeting Changing Expectations. www.wbcsd.org (16.04.2015).
  • 17. The World Bank (2004). Corporate Responsibility Practice. Public Sector Roles in Strengtheninc Corporate Social Responsibility. Taking Stock. January.
  • 18. Zapłata, S., Kaźmierczak, M. (2011). Ryzyko, ciągłość biznesu, odpowiedzialność społeczna. Nowoczesne koncepcje zarządzania. Warszawa: Wolters Kulwer.
  • 19. Zielona Księga Komisji Europejskiej (2001). Promoting a European Framework for Corporate Socjal Responsibility - Green Paper. Bruksela: UE.
  • 20. Żemigała, M. (2007). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji. Kraków: Wolters Kulwer.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171405393

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.