PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | 23 | 7--20
Tytuł artykułu

Miejsce ekologii i ochrony środowiska w kreowaniu i promocji Produktu turystycznego przez samorządy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Place of Ecology and Protection of the Environment in the Creation and Promotion of a Tourism Product by Local Governments
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawą rozważań jest szerokie ujęcie produktu turystycznego. Zawarte w nim są wszystkie dobra i usługi (wliczając w to walory naturalne i antropogeniczne obszaru), które zaspakajają potrzeby wynikające z wyjazdu poza miejsce stałego zamieszkania. Produkt zawsze związany jest z określonym obszarem będącym miejscem zainteresowania turysty, chociaż można go także poszerzyć na wszystkie dobra i usługi kupowane w związku z wyjazdem w miejscu zamieszkania turysty i w drodze do miejsca przeznaczenia. Biorąc pod uwagę destynację turystyczną, produkt stanowi zespół świadczeń z podsta-wową ofertą walorów turystycznych, usług bytowych i handlowych: udogodnień o nierynkowym charakterze ochrony środowiska, bezpieczeństwa czy usług umożliwiających korzystanie z dóbr turystycznych (rekreacyjnych, sportowych, rozrywkowych, leczniczych itp.) (Gołembski red. 2009). Z punktu widzenia konsumenta produkt turystyczny obejmuje całość przeżyć i doświadczeń zwią-zanych z uprawianiem turystyki, które na obszarach turystycznych stanowią dwie grupy komponentów: środowiska i infrastruktury (Majewska 2012). Jedynie takie ujęcie zapewnia kompleksowe zagospodarowanie obszarów turystycznych ujmując także problemy ochrony środowiska.(fragment tekstu)
EN
The aim of this work is to provide an answer to the question of who and how should develop a tourism product in protected areas. The paper explores the issue of developing a tourism product in the circumstances of complex problems of environmen-tal protection and the diversity of institutional involvement in this protection. In other words, the aim is to describe the role of local government in the creation of a tourism product in a protected area. The issue is discussed using the example of the E70 international inland waterway located within the boundaries of the Nature 2000 protected areas. Described are the ways of cooperation between local government and other institutional bodies responsible for preparing and issuing investments decisions leading to the creation of a tourism product in protected areas. The role of regional and local governments in developing a strategy for a tourism product is also discussed.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
23
Strony
7--20
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Czernek K., Uwarunkowania współpracy na rzecz rozwoju turystyki w regionie, Proksenia, Kraków 2012
  • Gołembski G., Nawrot Ł., Rozwój turystyki zrównoważonej w parkach krajobrazowych -nowe trendy w Unii Europejskiej, w: Zarządzanie parkiem krajobrazowym w warunkach zrównoważonego rozwoju, AE, Poznań 2002.
  • Gołembski G. (red.), Kompendium wiedzy o turystyce, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2009
  • Huijbens E.H., Turystyka w obszarach przyrodniczo cennych, w: A. Dłużniewska (red.), Nowe wyzwania edukacji turystycznej, Warszawa 2011
  • Kachniewska M., Nawrocka E., Niezgoda A., Pawlicz A., Rynek turystyczny - ekonomiczne zagadnienia turystyki, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa, 2012.
  • Kaczmarek J., Stasiak., Włodarczyk B., Produkt turystyczny, Łódź 2005.
  • Kamieniecka J., Świadomość ekologiczna turystów, Instytut na rzecz ekorozwoju, Warszawa 2012
  • Liszewski S., Nowe przestrzenie turystyczne i rekreacyjne w Polsce i ich rola w rozwoju kraju i regionu, w: G. Gołembski (red.), Turystyka w ujęciu podmiotowym i przestrzennym, AE, Poznań 2006.
  • Majewska J., Rola samorządu terytorialnego w kształtowaniu funkcji turystycznej gminy, UEP, Poznań 2012.
  • Miedzińska J., Turystyka przyrodnicza - podstawy teoretyczne i determinanty rozwoju, Wydawnictwa PWSZ, Sulechów 2008.
  • Nawrot Ł., Zmyślony P., Międzynarodowa konkurencyjność regionu turystycznego, Proksenia, Kraków 2009.
  • Niezgoda A., Obszar recepcji turystycznej w warunkach zrównoważonego rozwoju, AE, Poznań 2006
  • Pawlusiński R., Samorząd lokalny a rozwój turystyki, UJ, Kraków 2005.
  • Staniewska-Zątek W., Turystyka a przyroda i jej ochrona, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2007.
  • Zmyślony P., Partnerstwo i przywództwo w regionie turystycznym, AE, Poznań 2008.
  • www.ine-isd.org.pl
  • www.europa.eu/legislation/maritime
  • http://natura2000gdos.gov.pl/natura2000/
  • www.nfosigw.gov.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171405709

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.