PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | vol. 13, nr 2 (53), t. 2 Ochrona zdrowia i gospodarka | 231--246
Tytuł artykułu

Usługi komercyjne placówek lecznictwa uzdrowiskowego w Polsce w świetle badań empirycznych

Warianty tytułu
Commercial Offer of Health Resort Facilities in Poland Based on Empirical Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania było pokazanie wybranych aspektów oferty komercyjnych usług placówek lecznictwa uzdrowiskowego w Polsce. Szczególną uwagę skupiono na profilach leczenia, proponowanych zabiegach leczniczych, przeciętnych cenach za pobyt, ofercie dodatkowych usług leczniczych i usług pozostałych, włączając usługi SPA&Wellness oraz biznesowe. Przeprowadzono analizę lecznictwa uzdrowiskowego w Polsce w latach 2010-2013 z uwzględnieniem ogólnej liczby placówek, ich rodzajów i zróżnicowania terytorialnego. Działalność placówek lecznictwa uzdrowiskowego przedstawiono w ujęciu ilościowym, wskazując na liczbę łóżek oraz liczbę kuracjuszy, w tym ponoszących pełną odpłatność. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the study was to show selected aspects of commercial offer of health resort facilities in Poland. The special attention was given to profile treatment, health services, average prices, additional offer of health and other services, including SPA&wellness as well as business services. The analysis of health resort treatment in 2010-2013 was conducted with special attention given to number of health resort facilities in general and by voivodeships. The activity of health resort facilities was presented in quantitative approach using number of inpatients including self-pay inpatients as well as number of beds in health resort facilities. (original abstract)
Rocznik
Strony
231--246
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Gaworecki, W. (2003). Turystyka. Warszawa: PWE.
  • Januszewska, M. (2004). Znaczenie produktu uzdrowiskowego w rozwoju turystyki w Polsce. W: A. Panasiuk (red.), Markowe produkty turystyczne. Szczecin-Niechorze: Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Małecka, B. i Marcinkowski, J.T. (2007). Współczesny model działalności uzdrowisk. Problemy Higieny i Epidemiologii, 88(1), 14-16.
  • Panasiuk, A. (2013). Miejsce turystyki uzdrowiskowej w strukturze rynku turystycznego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 784, Ekonomiczne Problemy Turystyki, 3(23), 9-22.
  • Panasiuk, A. (red.) (2008). Gospodarka turystyczna. Warszawa: WN PWN.
  • Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011 r. Nr 112, poz. 654, z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 28 lipca 2005 roku o lecznictwie uzdrowiskowym i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych (Dz. U. 2012, poz. 651, 742).
  • Wiśniewski, E. i Woźniak, R. (2013). Kreowanie wizerunku kołobrzeskiej turystyki uzdrowiskowej w działalności regionalnego stowarzyszenia turystyczno-uzdrowiskowego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 784, Ekonomiczne Problemy Turystyki, 3(23): 153-166.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171405895

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.