PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 1 | 9--18
Tytuł artykułu

Sieci z udziałem organizacji niekomercyjnych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W publikacji zwrócono uwagę na konieczność budowy przez przedsiębiorstwa strategicznych kompetencji polegających na tworzeniu powiązań sieciowych między tymi firmami a organizacjami niekomercyjnymi (organizacje pozarządowe, administracja publiczna). Podano charakterystykę układów sieciowych. Zwrócono uwagę na relację - sieć a reputacja i wizerunek firmy. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to show the necessity for companies to build the strategic competences based on creating network connections between those companies and noncommercial organizations (NGOs and public administration). Characteristics of those connections are described. The article also presents relation among network, reputation and image of the company. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
9--18
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu; Krakowska Szkoła Wyższa im. A. Frycza Modrzewskiego w Krakowie
Bibliografia
  • J.M. Brinkerhoff, Ramy definicyjne partnerstwa pomiędzy sektorem rządowym a organizacjami non-profit, [w:] Trzeci sektor dla zaawansowanych. Współczesne teorie trzeciego sektora - wybór tekstów, Stowarzyszenie Klon-Jawor, Warszawa 2006.
  • E.F. Carasco, J.B. Singh, The content and focus of codes of ethics of the world's largest transnational corporations, "Business and Society Review" 2003, Vol. 108, 1.
  • W. Czakon, Dynamika więzi międzyorganizacyjnych przedsiębiorstwa, Prace Naukowe AE w Katowicach, Wyd. AE, Katowice 2007.
  • A. Frączkiewicz-Wronka, Relacje sieciowe i ich wykorzystanie w zarządzaniu publicznym ochroną zdrowia, "Współczesne Zarządzanie" 2006, nr 4.
  • M. Huczek, Klastry jako środek przedsiębiorczości lokalnej, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas, Seria: Zarządzanie i Marketing, Zeszyt 2/2006.
  • S. Jasanoff, NGO's and the environment: from knowledge to action, "Third World Quartely" 1997, Vol. 18, 3.
  • A. Jewtuchowicz, Rozwój, środowisko, sieci innowacyjne i lokalne systemy produkcyjne, [w:] K.B. Matusiak, E. Stawasz, A. Jewtuchowicz (red.), Zewnętrzne determinanty rozwoju innowacyjnych firm, Katedra Ekonomii UŁ, Łódź 2001.
  • K. Kelly, Nowe reguły nowej gospodarki. Dziesięć prezentowanych strategii dla świata połączonego siecią, WIG-Press, Warszawa 2001.
  • K. Łobos, Organizacje sieciowe, [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu (red. R. Krupski), PWE, Warszawa 2005.
  • A. Najam, The four-C's of third sector-government regulations: cooperation, confrontation, complementarity and co-optation, "Nonprofit Management and Leadership" 2000, Vol. 10, 4.
  • B.M. Oliviero, A. Simmons, Who's minding the store? Global civil society and corporate responsibility, [w:] Global civil society (red. M. Glasius, M. Kaldor, H. Anheier), Oxford 2002.
  • L.M. Salamon, The nonprofit sector and democracy: prerequisite, impediment or irrelevance?, [w:] A.J. Abramson (red.), Mapping new worlds. Selected research on the nonprofit sector around the globe, Sector Research Fund, Washington 2001.
  • A. Saliez, Reseaux d'entreprisese, [w:] Encyclopedie d'economie spatiale, Ekonomica, Paris 1994, s. 315-323, za: J. Chądzyński, A. Nowakowska, Z. Przygodzki, Region i jego rozwój w warunkach globalizacji, CeDeWu PL, Wydawnictwa Fachowe, Warszawa 2007.
  • A. Sankowska, M. Wańtuchowicz, Koncepcja organizacji wirtualnej jako formy współpracy między przedsiębiorstwami i jej praktyczne implikacje w polskich przedsiębiorstwach, "Organizacja i Kierowanie" 2007, nr 3.
  • W. Sitko, A. Zarębska, Zintegrowany model zarządzania tożsamością organizacyjną w przedsiębiorstwie, "Organizacja i Kierowanie", 2007, nr 1.
  • A. Staszewska, Rozwój przedsiębiorstw sieciowych w Polsce - perspektywy dla klasteringu, "Przegląd Organizacji" 2007, nr 11.
  • St. Sudoł, Miejsce nauk o zarządzaniu w klasyfikacji dziedzin i dyscyplin naukowych, "Organizacja i Kierowanie" 2007, nr 3.
  • A. Świerczek, Sieć firm jako podstawa kształtowania organizacji sieciowej, "Przegląd Organizacji" 2006, nr 10.
  • N. Venkatraman, J.C. Henderson, Real strategies for virtual organizing, "Sloan Management Review" 1998, vol. 40, 1.
  • A. Zarębska, Reputacja - warunek powodzenia przedsiębiorstwa na rynku, "Organizacja i Kierowanie" 2007, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406043

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.