PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 3, cz. 2 Praktyczny wymiar dorobku nauk o zarządzaniu. Nauka dla praktyki gospodarczej i samorządowej | 19--31
Tytuł artykułu

Formalizacja negocjacji w firmie (zasady metodyczne i studium przypadku)

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Formalization of business negotiations (methodological principles and case study)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dzisiejsze negocjacje wymagają zatem wszechstronnej i precyzyjnej analizy oraz stworzenia efektywnych metod planowania i organizowania działań, adekwatnych do potrzeb firmy. W szczególności niezbędne jest opracowywanie i stosowanie właściwych narzędzi formalizacji procesów negocjacyjnych, pozwalających przynajmniej częściowo zredukować złożoność tych procesów. Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji takiej formalizacji, a zwłaszcza wskazanie jej środków (narzędzi), zarówno w ujęciu teoretycznym jak i na przykładzie wybranej firmy, tj. w postaci studium przypadku. (fragment tekstu)
EN
The paper focuses on the issue of the formalization process of negotiations, which is needed to reduce the complexity and changeability of contemporary business negotiations, influenced by turbulent environment. That in turn facilitates the comprehensive description and analysis of those negotiations. The paper aims at presenting methodological principles of conducting that formalization process. Firstly, the general idea and objectives of such a process are presented. Secondly, the means applied within that process are described, including both typical organizational documents and ongoing plans. Thirdly, the case study concerning the formalization of negotiations within particular company is placed. In the closing section the pros and cons of presented concept are listed as well as the directionsof subsequent research on negotiations formalization are pointed out. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Bittel L.R. (1989), Krótki kurs zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN - McGraw-Hill Book Company, Warszawa - Londyn.
  • Daft R.L. (2011), Management, 10th edition, South-Western Cengage Learning, Mason.
  • Ertel D. (2005), Negocjacje jako źródło przewagi konkurencyjnej, [w:] Negocjacje i rozwiązywanie konfliktów, Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Fowler A. (2001), Jak skutecznie negocjować, Petit, Warszawa.
  • Griffin R.W. (2013), Podstawy zarządzania organizacjami, wyd. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Kennedy G. (1998), Negocjator, Studio EMKA, Warszawa.
  • Kozina A. (2012), Planowanie negocjacji w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
  • Leksykon zarządzania (2004), Difin, Warszawa.
  • Lewicki R.J., Saunders D.M., Barry B., Minton J.W. (2005), Zasady negocjacji. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Mastenbroek W. (1996), Negocjowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Nalepka A., Kozina A. (2007, Podstawy badania struktury organizacyjnej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Rządca R. (2003), Negocjacje w interesach, PWE, Warszawa.
  • Walker M.A., Harris G.L. (1995), Negotiations. Six Steps To Success, Prentice Hall, New Jersey 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406051

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.