PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | z. 82 | 9--28
Tytuł artykułu

Metoda najlepszej praktyki w procesie przekształcenia przedsiębiorstwa w organizację inteligentną

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Best Practice Method in the Process of Transforming a Business Into an Intelligent Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano metodę najlepszej praktyki w procesie przekształcenia przedsiębiorstwa w organizację inteligentną ze szczególnym uwzględnieniem roli zasobów ludzkich w badanym procesie. Zaproponowano przykłady najlepszych praktyk w procesie przekształcenia przedsiębiorstwa w organizację inteligentną. Omówiono proces personalny, ukierunkowany na pozyskanie pracowników o odpowiednim potencjale kompetencyjnym, jak również kulturę coachingową, wspierającą stały rozwój. Podkreślono szczególne znaczenie delegowania uprawnień i empowermentu jako narzędzi wspierających kreatywność oraz przedsiębiorcze myślenie i działanie pracowników. Szczególną uwagę zwrócono na konieczność zapewnienia otwartego systemu informacyjnego w procesie przekształcenia przedsiębiorstwa w organizację inteligentną.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the best practice method in the process of transforming a business into an intelligent organization, with a particular emphasis on the role of human resources in this process. The examples of best practices in the process of transforming the business into the intelligent organization are given. The HR process aimed at acquiring employees with adequate competence potential is discussed, as well as the coaching culture that supports constant development. It is further highlighted that delegation of authority and empowerment, which support employees' creativity and their personal initiative, are tools of great importance. The necessity of ensuring an open information system in the process of transforming the business into the intelligent organization is specially stressed(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
9--28
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • 1. Armstrong M.: Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategia i działanie, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996.
  • 2. Arond-Thomas M.: Resilient Leadership for Challenging Times, Physician Executive, lipiec - sierpień 2001.
  • 3. Bolesta-Kukuła K., przedmowa do książki Croziera M.: Przedsiębiorstwo na podsłuchu, PWE, Warszawa 1993.
  • 4. Bowen D.E., Lawler E.E.: The Empowerment of Services Workers: What, Why, How, and When, "Sloan Management Review', Vol. 33, spring 1992.
  • 5. Bratnicki M, Strużyna J.: Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny, AE Katowice, Katowice 2001.
  • 6. Bratnicki M.: Transformacja przedsiębiorstwa, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 1998.
  • 7. Carr D.K., Hard K.J., Thahant W.J.: Zarządzanie procesem zmian, PWN, Warszawa 1998.
  • 8. Champy J.A.: Przygotowując się do zmian organizacyjnych, [w:] Organizacja przyszłości, (red.): F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard, Business Press, Warszawa 1998.
  • 9. Droń K., Jacaszek A., Kolarz S., Nowakowski K.: Organizacja jutra, [w:] Przerażony kameleon. Eseje o przyszłości zarządzania. Praca zbior. (pod red.): P. Płoszajskiego, Fundacja Rozwoju Fundacji Menedżerskich SGH, Warszawa 2005.
  • 10. Grouard B., Meston F.: Kierowanie zmianami w przedsiębiorstwie, Poltex, Warszawa 1997.
  • 11. Guest D.E.: The role of psychological contact, [w:] S.J. Perkins, ST.J. Sandringham (red.), Trust, Motivation and Commitment, Strategic Remuneration Centre, Faringdon 1999.
  • 12. Juchowicz M.: Istota najlepszej praktyki - dylematy definicyjne, [w:] Juchnowicz M. (red.): Najlepsze praktyki w zarządzania kapitałem ludzkim, Metodyka badania, opisy przypadków, OW SGH w Warszawie, Warszawa 2011.
  • 13. Juchnowicz M. (red.): Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy, Difin, Warszawa 2007.
  • 14. Kostera M.: Zarządzanie personelem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999.
  • 15. Lawler E.E., Bedford G.E., Mohrman S.A.: Employee Involvement In America: A Study Of Contemporary Practice, American Productivity & Quality Center, Houston 1989.
  • 16. Makin P., Cooper C., Cox Ch.: Organizacje a kontrakt psychologiczny, PWN, Warszawa 2000.
  • 17. Malara Z.: Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce. Wyzwania współczesności, PWN, Warszawa 2007.
  • 18. Nogalski B.: Sterowanie zmianą organizacyjną w instytucji, UG, Gdańsk 1986.
  • 19. Pfeffer J.: The Human Equation, Harvard Business School Press, Boston 1998.
  • 20. Penc J.: Kreowanie zachowań w organizacji. Konflikty i stresy pracownicze. Zmiany i rozwój organizacji, Placet, Warszawa 2000.
  • 21. Pocztowski A.: Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie - procesy - metody, PWE, Warszawa 2007.
  • 22. Rutkowski K.: Zrozumieć fenomen najlepszych praktyk w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw. Europejskie wyzwania projektu BestLog, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka", nr 12, 2006.
  • 23. Sidor-Rządkowska M.: Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006.
  • 24. Sieja Z.: Przedsiębiorstwo inteligentne, [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody, (red.): K. Perechuda, Placet, Warszawa 2000.
  • 25. Smith J.: Empowerment. Jak zwiększać zaangażowanie pracowników, Helion, Gliwice 2006.
  • 26. Stoner J.A.F., Frejman R.E., Gilbert D.R. JR.: Kierowanie, PWE, Warszawa 1998.
  • 27. Vickers A., Bavister S.: Coaching. Zarabianie przez rozmawianie. Nowa ścieżka kariery dla ludzi, którzy lubią ludzi, Helion, Gliwice 2007.
  • 28. Wański T., Anusz W.: Wzorcowy coaching, http://www.nf.pl, 19.07.2007.
  • 29. Wieczorek J.: Efektywne zarządzanie kompetencjami - tworzenie przewagi konkurencyjnej firmy, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2008.
  • 30. Zemke R., Schaaf D.: The Service Edge: 101 Companies That Profit from Customer Care. New American Library, New York 1989.
  • 31. Ziębicki B.: Tworzenie organizacji inteligentnych, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ", nr 8 (607), Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406257

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.