PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | z. 82 | 369--383
Tytuł artykułu

Ocena funkcjonowania e-administracji w Dąbrowie Górniczej z punktu widzenia osób niepełnosprawnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Assessment of the Functioning of E-Government in the Dąbrowa Górnicza Municipial Office from the Persons With Disabilities Point of View
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejsze opracowanie przedstawia wyniki badań funkcjonowania e-administracji z perspektywy klienta niepełnosprawnego. Celem artykułu jest określenie poziomu jakości e-administracji z punktu widzenia klienta niepełno-sprawnego, zbadanie, jakie są zalety korzystania z e-administracji oraz jaki sposób komunikacji z urzędem jest najczęściej wykorzystywany przez osoby niepełnosprawne.(abstrakt oryginalny)
EN
This paper presents the results of research about the functioning of e-government from the perspective of a disabled client. The purpose of the study is to determine the level of quality of e-government from the point of view of the customer with a disability, to examine what are the advantages of using e-government, and what is most commonly way of communication used by people with disabilities with the office.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
369--383
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • 1. Bielecki P.: Rozwój idei społeczeństwa informacyjnego w Unii Europejskiej, http://e-administracja.net/e-administracja/rozwoj-idei-spoleczenstwa-informacyjnego-wunii-europejskiej [dostęp 18.02.2015].
  • 2. Dziedzic K.: E-administracja w Polsce na tle państw w Unii Europejskiej. "Prace Naukowe Wałbrzyskiej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości", t 24. Samorząd terytorialny a polityka lokalna (red. P. Laskowski), Wałbrzych 2013, s. 7-16.
  • 3. eEurope - realizacja idei Społeczeństwa Informacyjnego w Unii Europejskiej i w Polsce: http://waw.warszawa.mazowsze.pl/eeurope/e-europe.html [dostęp 18.02.2015].
  • 4. E-government on-line availability, http://epp.eurostat.ec.europa.eu [dostęp 18.02.2015].
  • 5. Grodzka D.: E-administracja w Polsce. Infos nr 18, Biuro Analiz Sejmowych, Warszawa 2007.
  • 6. Inicjatywa eEurope - An Information Society for All, http://www.erdf.edu.pl/downloads/wwwupload/PROJEKTY%20ICT%20- %20Inicjatywa%20eEuropa%20-%20Bruno%20CASSETTE%20-%20PL%202.pdf [dostęp 18.02.2015].
  • 7. Inicjatywa eEurope 2002 - An Information Society for All. An Action Plan, http://ec.europa.eu/information_society/eeurope/2002/documents/archiv_eEurope2002/ac tionplan_en.pdf [dostęp 18.02.2015].
  • 8. Inicjatywa ePolska 2006 - Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce,http://www.cie.gov.pl/HLP/files.nsf/0/ EEA3520B45039EFEC125721F002D0E4B/$file/epolska2006.pdf [dostęp 18.02.2015].
  • 9. Inicjatywa Europe 2020 http://ec.europa.eu/europe2020/tools/flagship-initiatives/index_pl.htm, [dostęp 18.02.2015].
  • 10. Janowski J.: Administracja elektroniczna: kształtowanie się informatycznego prawa administracyjnego i elektronicznego postępowania administracyjnego w Polsce. Wydawnictwo Municipium, Warszawa 2009.
  • 11. Komisja Europejska, http://ec.europa.eu/index_pl.htm [dostęp 18.02.2015].
  • 12. Kowalczuk E.: Internet jako narzędzie komunikacji i kreowania pozytywnego wizerunku w procesie zarządzania społecznością lokalną. "Prace Naukowe Wałbrzyskiej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości", t 24. Samorząd terytorialny a polityka lokalna (red. P. Laskowski), Wałbrzych 2013, s. 17-24.
  • 13. Kowalczyk M.: E-urząd w komunikacji z obywatelem. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009, s. 138-147.
  • 14. Luterek M.: E-government. Systemy informacji publicznej. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010.
  • 15. Musialik T.: E-administracja w unii europejskiej. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, seria Organizacja i Zarządzanie, nr 63a, Gliwice 2012, s. 7-20.
  • 16. Nadybski P.: Elektroniczna administracja w Polsce - ograniczenia i bariery. Zeszyty Naukowe Wałbrzyskiej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, nr 9, 2013, s. 31-40.
  • 17. Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Warszawa 2008, http://www.mswia.gov.pl/strategia [dostęp 18.02.2015].
  • 18. Szostek D., Adamski D. (red.): E-administracja: prawne zagadnienia informatyzacji administracji. Wydawnictwo Presscom, Wrocław 2009.
  • 19. Wolniak R. Skotnicka-Zasadzień B.: Przygotowanie urzędu miejskiego do potrzeb osób niepełnosprawnych na przykładzie Chorzowa, [w:] Systemy zarządzania w inżynierii produkcji. Jakość i bezpieczeństwo, (red.) J. Sitko, B. Szczęśniak, Wydawnictwo P.A.NOVA, Gliwice 2014, s. 249-260.
  • 20. Wolniak R. Skotnicka-Zasadzień B.: Perceptions of people with disabilities of architectural barrier on the example of the Municipal Office in Katowice. International Multidyscyplinary Scientific Conference on Social Sciences and Art. SGEM 2014, Bułgaria, p. 1025-1032.
  • 21. Wolniak R., Skotnicka-Zasadzień B.: Analiza poziomu usług z punktu widzenia osób niepełnosprawnych w urzędzie miasta w Łaziskach Górnych, [w:] Jakość jako czynnik sukcesu w nowej gospodarce, monografia pod red. E. Skrzypek, Wydział Ekonomiczny UMCS, Lublin 2014, s. 159-169.
  • 22. Wolniak R., Skotnicka-Zasadzień B., Zasadzień M.: Measurement of the quality of services provided for the disabled in public administration institutions exemplified by a selected municipal office, [in:] "Maturity Management", (ed.) E. Skrzypek, UMCS, Lublin 2013, p. 171-180.
  • 23. Wolniak R., Skotnicka-Zasadzień B.: Problematyka czynników jakości obsługi klienta niepełnosprawnego, [w:] Dojrzałość w odniesieniu do klienta i sfery usług, (red.) E. Skrzypek, UMCS, Lublin 2013, s. 53-62.
  • 24. Wolniak R.: Analiza postrzegania przez klienta niepełnosprawnego barier architektonicznych na przykładzie urzędu miejskiego w Siemianowicach Śląskich. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, seria Organizacja i Zarządzanie, z. 71, Gliwice 2014, s. 327-343.
  • 25. Wolniak R.: Czynniki jakości związane z barierami architektonicznymi obsługi klienta niepełnosprawnego w urzędzie miejskim w Siemianowicach Śląskich. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas, Zeszyt 2/2014, Zarzadzanie, s. 289-306.
  • 26. Wolniak R.: Factors related to architectural barriers quality of customer with disability service in Siemianowice city offices. "The Annals of the University of Bucharest, Economic and Administrative Series", vol. 8, 2014, p. 35-46.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406347

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.