PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 3, cz. 3 Wyzwania psychologii biznesu w wymiarze międzykulturowym | 65--85
Tytuł artykułu

Wpływ temperamentu pracownika zdalnego na poziom satysfakcji z pracy

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Influence of Temperament on a Remote Employee's Level of Job Satisfaction
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Telepraca jako atypowa forma zatrudnienia i organizacji pracy z jednej strony postrzegana jest jako determinanta wpisująca się w uwarunkowania zewnętrzne dające wielu pracownikom szanse na funkcjonowania na rynku. W tej perspektywie uważana jest jako zmienna zewnętrzna. Z drugiej strony praca ta dająca możliwość dostosowania czasu pracy do indywidualnych potrzeb pracownika uważana jako istotny element wspomagający wzrost poziomu zadowolenia, efektywności i wydajności pracy wymaga zwrócenia uwagi na uwarunkowania wewnętrzne pozwalające na realizowanie zadań zawodowych przy wykorzystaniu tej specyficznej formy. Ten rodzaj wykonywania pracy wymusza zapotrzebowanie na zupełnie nowych pracowników, bardziej elastycznych, mobilnych, gotowych do pracy w niestabilnym środowisku. Szczególnie pożądani stają się pracownicy o większej samokontroli, wykształceniu, silnie zmotywowani, potrafiący zarządzać czasem i pracą(fragment tekstu)
EN
Implementation of telework, in addition to major changes brought in institutions, carries a substantial impact on the functioning of the employee. It requires its changes in qualifying skills, learn how to be both a serial employee while adopting the role of a manager who has an impact on the organization of work. Remote employee must have certain qualities and abilities that will affect the success of in the performance of work Knowledge about the personality traits of a commuter can help organizations management system. As a result, the organization will be able to achieve greater efficiency and the employee will be much happier. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Littauer F. (2000), Osobowość Plus, Wyd. Logos, Warszawa.
  • Maruszewski M., Reykowski J., Tomaszewski T. (1967), Psychologia jako nauka o człowieku, Wyd. KiW, Warszawa.
  • Mądrzycki T. (1996), Osobowość jako system tworzący i realizujący plany, Wyd. GWP, Gdańsk.
  • Nilles J. (2003), Telepraca. Strategie kierowania wirtualną załogą, Wyd. NT, Warszawa.
  • Obuchowski K. (1982), Badania osobowości efektywnej, [w:] Obuchowski K., Paluchowski W.J. (red.), Efektywność a osobowość, Wyd. Ossolineum, Wrocław.
  • Strelau J. (1993), Temperament, osobowość, działanie, Wyd. PWN, Warszawa.
  • Strelau J. (2000), Psychologia akademicka, Wyd. GWP, Gdańsk.
  • Stroińska E. (2005), Czy telepraca łączy sferę zawodową i rodzinną? [w:] Szewczyk A. (red.), Komputer - przyjaciel czy wróg, Wyd. Printshop, Szczecin.
  • Super D. (1972), Psychologia zainteresowań, Wyd. PWN, Warszawa.
  • Szewczyk A. (2004), Telepraca i e-pieniądz (w:) Szewczyk A. (red.), Dylematy cywilizacji informatycznej, Wyd. PWE, Warszawa
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406401

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.