PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 8, cz. 2 Ryzyko w społeczeństwie i gospodarce.Biografie finansowe | 355--364
Tytuł artykułu

Menedżer w gospodarce i społeczeństwie ryzyka

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Manager in the Economy and Society of Risk
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest popularyzacja znaczenia: menedżera i rozumienia ryzyka w rozwoju nowoczesnej gospodarki opartej na współpracy biznesu z nauką zasobu wiedzy jako najbardziej wartościowego czynnika zmniejszania ryzyka w podejmowaniu decyzji dotyczących rynkowych sukcesów w przyszłości. Artykuł składa się z trzech części merytorycznych. W pierwszej części omówiono przesłanki budowania więzi między szkolnictwem wyższym a biznesem. Część druga poświęcona jest charakterystyce pojęcia "menedżer" i "ryzyka". Natomiast w części trzeciej przedstawiono menedżera jako inicjatora budowania więzi między nauką a biznesem. Artykuł zawiera abstrakt, wstęp, podsumowanie i bibliografię(fragment tekstu)
EN
In this article the author tackles the problems associated with building links between higher education and business. Particular attention is paid to knowledge as a determinant of achieving above-average efficiency. Emphasizes that an important condition for the efficient functioning of the economy is the creation of effective cooperation between higher education and future employers. The author presents the results of research showing interest in primates company directors scientific literature in the field of management science and expectations of current employees in managerial positions in one of the largest manufacturing plants in Bialystok and students of the Higher School of Management in Bialystok as future competent managers (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Menedżerska w Białymstoku
Bibliografia
  • Domański J., Kotarba W., Krupa T. (2014), W pryzmatach zarządzania, "Marketing i Rynek", nr 5/2014, Warszawa
  • Gil Z. (2001), Zarządzanie ryzykiem i antyryzykiem w działalności gospodarczej i społecznej, Uczelniane Wydawnictwo Naukowo-Dydaktyczne, Kraków
  • Jajuga K. (2007), Zarządzanie ryzykiem, PWN, Warszawa
  • Jemielniak D., Koźmiński A.K. (2008), Zarządzanie wiedzą, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa
  • Koźmiński A.K. (2007), Tożsamość nauki o zarządzaniu, "Master of Bbusiness Administration", no. 5 (88)
  • Lisowski M. (2010), Kształcenie profesjonalnych menedżerów w turystyce [w:] Kobrynski (red.), Technologiczne innowacje w turystyce i rekreacji, Mińsk
  • Mączyńska E. (2007), Czynniki kreatywności i destrukcje w gospodarce przełomu [w:] Piontek (red.), Rozwój - godność człowieka - gospodarowanie - poszanowanie przyrody, Warszawa
  • Romanowska M. (2004), Strategiczna transformacja polskich przedsiębiorstw, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa
  • Solarz J.K. (2014), Shadow banking: systemowa innowacja finansowa, Społeczna Akademia Nauk, Łódź-Warszawa
  • Sołoma A. (2011), Postawy właścicieli mikro i małych przedsiębiorstw wobec ryzyka w działalności gospodarczej [w:] Winiarski J. (red.), Ryzyko przedsięwzięć gospodarczych, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk
  • Bennis W., Nanus B. (1985), Leader The Strategies for Taking Change, red. Harper and Row [online], http://en.wikiquote.org/wiki/Warren_Bennis, dostęp: 20 kwietnia 2015
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406497

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.