Warianty tytułu
Journalistic medial blogs in Polish radio web space - the phenomenon's description
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zdefiniowano pojęcie "dziennikarski blog odmedialny", a następnie podjęto próbę opisania tego zjawiska w radiowej przestrzeni internetowej. Wskazano także potencjał wykorzystywania odmedialnych blogów dziennikarskich i oceniono ich rzeczywistą eksploatację. Zweryfikowano także tezę mówiącą o tym, że dziennikarskie blogi odmedialne mogłyby być użyteczne dla nadawców, pod warunkiem spełnienia kryteriów odnoszących się do specyfiki tych blogów (np. ulokowania ich w przestrzeni internetowej mediów, sposobu prowadzenia, aktualizacji, interaktywności, spójności wizualnej i treściowej, ekspozycji dziennikarzy-blogerów i reprezentowanych przez nich audycji). Analizę przeprowadzono na podstawie 54 rozgłośni z całego kraju występujących w badaniach Radio Track. (abstrakt oryginalny)
This paper described the concept of "journalistic medial blog" and then attempted to describe this phenomenon in the radio web space. It also identifi ed the potential of using journalistic medial blogs and rated their actual usability. The article also verifi ed the thesis saying that journalistic medial blogs could be useful for broadcasters under fulfi lling specifi c conditions driven by these blogs (eg. like locating them in the web space of the media, maintaining or upgrading the interactivity and visual coherence between blogs and media, exposing journalists and their programmes in these blogs). The conducted analysis was based on 54 radio stations from all over the country, occurring in Radio Track research. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW
Bibliografia
- M. Bulaszewska, Blog to... blog. Analiza pojęcia w kilku wybranych perspektywach [w:] E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania, red. W. Godzic, Z. Bauer, Warszawa 2015, s. 142
- I. Sudak, Już za kilka lat twoje radio trafi na śmietnik. Rusza cyfryzacja radia - komu jest potrzebna? http:// wyborcza.biz/biznes/1,100896,14365797,Juz_za_kilka_lat_twoje_radio_trafi _na_smietnik__Rusza.html [dostęp: 8.03.2015]
- M. Kawka, Blog jako gatunek dziennikarski - ewolucja i transgresja [w:] Internetowe gatunki dziennikarskie, red. K. Wolny-Zmorzyński, W. Furman, Warszawa 2010, s. 61-70
- K. Wolny-Zmorzyński, A. Kaliszewski, W. Furman, Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język, Warszawa 2006, s. 82
- J. Grzenia, Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa 2007, s. 150-152
- K. Szymoniak, Między gazetą a Internetem - nowe gatunki dziennikarskie, paragatunki czy hybrydy? [w:] "Język. Komunikacja. Informacja", red. P. Nowak, P. Nowakowski, t. III, Poznań 2008, s. 136
- L. Olszański, Dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2006
- M. Jeleśniański, Defi nicja dziennikarstwa internetowego - finał, Eredaktor.pl, http://eredaktor.pl/teoria/defi nicjadziennikarstwa-internetowego-fi nal/ [dostęp: 8.03.2015]
- A. Todorczuk, Top 10 blogów dziennikarskich, Press.pl, http://www.press.pl/newsy/internet/pokaz/11831,Top- 10-blogow-dziennikarskich [dostęp: 8.03.2015]
- Z. Bauer, Gatunki dziennikarskie w Sieci. Co się zmieniło i jak bardzo [w:] E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania, red. W. Godzic, Z. Bauer, Warszawa 2015, s. 142
- M. Cywińska- Milonas, Blogi. Ujęcie psychologiczne [w:] Liternet. Literatura i Internet, red. P. Marecki, Kraków 2002, s. 95
- A. Jupowicz-Ginalska, Kreowanie ambasadorów marki medialnej [w:] Media, Biznes, Kultura - Pomorze 2010, red. J. Kreft, R. Stopikowski, tom III, Gdańsk 2012, s. 82-91
- P. Levinson, Nowe nowe media, Kraków 2010, s. 42
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406609