PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 36 (6) Współczesne instrumenty innowacji : zarządzanie operacyjne w teorii i praktyce organizacji biznesowych, publicznych i pozarządowych | 61--71
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty innowacji we współczesnym przedsiębiorstwie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Selected Aspects of Innovation in the Modern Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie istoty innowacji, sposobów zarządzania nimi w przedsiębiorstwach, a także możliwości wykorzystania odpowiedniej metody w budowaniu innowacyjności organizacji. W artykule wykorzystano przegląd dostępnej literatury, opracowań i raportów z zakresu innowacji i zarządzania. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to show the essence of innovation, the management practices in companies, as well as the possibility of using the right methods to build innovative organization. The article uses a review of the available literature, studies and reports on innovation and management. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • [1] Barańska-Fischer M., Innowacje jako narzędzie kreowania zmian na rynku [w:] Oblicza współczesnego zarządzania organizacją. Red. J. Stankiewicz, UZ, Zielona Góra 2005.
  • [2] Dolińska. M., Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.
  • [3] Jasiński A., Innowacje i transfer techniki w procesie transformacji, Difin, Warszawa 2006.
  • [4] Janasz W., Kozioł K., Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007.
  • [5] Milecki A., Innowacyjność - kluczowy czynnik sukcesu polskich firm na globalnym rynku [w:] Społeczne problemy zarządzania. Studia i przypadki na Jubileusz Profesora Kazimierza Dobrzańskiego. Red. K. Zieniewicz, AE, Poznań 2004.
  • [6] Niedzielsk Pi, K. Rychlik, Innowacje i kreatywność, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006.
  • [7] Penc J., Innowacje i zmiany w firmie, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1999.
  • [8] Popławski W., Sudolska A., Zastępowski M., Współpraca przedsiębiorstw w Polsce w procesie budowania ich potencjału innowacyjnego, Wyd. "Dom Organizatora", Toruń 2008.
  • [9] Wiszniewski W., Innowacyjność Polskich przedsiębiorstw przemysłowych. Procesy dostosowawcze do polityki innowacyjnej unii Europejskiej, ORGMASZ, Warszawa 1999.
  • [10] Wonglimpiyarata, T.N. Yuberk, In support of innovation management and Roger's Innovation Diffusion theory, "Government Information Quarterly" 2005.
  • [11] Zachorowska A., Ekonomiczne instrumenty sterowania chłonnością innowacyjną przedsiębiorstw przemysłowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice 1989.
  • [12] Żurek J., Znaczenie wartości niematerialnych i prawnych w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa [w:] Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego, UG, Gdańsk 2008
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406777

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.