PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 5 | 188--202
Tytuł artykułu

Smartphones and Mobile Applications as Shopping Tools - Attitudes of Young Retail Consumers in Croatia

Warianty tytułu
Smartfony i mobilne aplikacje jako narzędzia zakupowe - postawy młodych konsumentów w handlu detalicznym w Chorwacji
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Modern information and communication technology has a very strong influence on retail customers, especially in the younger generation. The majority of younger retail consumers in Croatia is using smartphones in everyday life, not only for communication and fun, but also to search, collect, and compare information about the desired products. The usage of smartphones and mobile applications as shopping tools within this population is of a great interest for future retail marketers and managers. In this paper, we shall analyse perceptions of younger consumers of smartphones and mobile applications in order to explain their potentials as retail shopping tools. Therefore, an empirical survey is undertaken in order to answer several research questions such as how frequent young consumers use smartphones and mobile applications in general, what are main motives and what is the scope of their usage, how often do they shop via smartphones, what motivates them to use applications for mobile shopping and what are their attitudes towards mobile purchasing benefits. (original abstract)
Nowoczesna technologia informacyjno-komunikacyjna bardzo silnie wpływa na klientów handlu detalicznego, zwłaszcza w młodym pokoleniu. Większość młodych konsumentów w handlu detalicznym w Chorwacji używa smartfonów w życiu codziennym, nie tylko dla celów komunikacji i zabawy, ale również po to, by poszukiwać, zgromadzić i porównywać informacje o pożądanych produktach. Zastosowanie smartfonów i aplikacji mobilnych jako narzędzi zakupowych w tej populacji stanowi duże zainteresowanie dla przyszłych sprzedawców detalicznych i menedżerów. W artykule analizujemy percepcje przez młodych konsumentów smartfonów i aplikacji mobilnych w celu wyjaśnienia ich potencjału jako narzędzi zakupowych w handlu detalicznym. A zatem podjęte zostało badanie empiryczne celem odpowiedzi na kilka pytań badawczych, takich jak: jak często młodzi konsumenci używają smartfonów i mobilnych aplikacji ogółem, jakie są główne motywy i jaki jest zakres ich zastosowania, jak często robią zakupy przez smartfony, co motywuje ich do stosowania aplikacji do kupowania w sposób mobilny i jakie są ich postawy wobec korzyści z mobilnego dokonywania zakupów. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
188--202
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Zagreb, Croatia
autor
  • University of Zagreb, Croatia
autor
  • University of Zagreb, Croatia
Bibliografia
  • Archana K., Heejin L. (2008), Age differences in mobile service perceptions: comparison of Generation Y and baby boomers, "Journal of Services Marketing", No. 22(7).
  • Chaffey D. (2007), E-Business and E-Commerce, Prentice Hall.
  • eMarketer (2015), http://www.emarketer.com/Article/2-Billion-Consumers-Worldwide-Smartphones-by-2016/1011694
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406819

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.