Warianty tytułu
Library Staff Motivating - the Conception of Inward Marketing
Języki publikacji
Abstrakty
Treścią artykułu są zagadnienia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w bibliotece ujęte pod kątem nowoczesnej koncepcji, jaką jest marketing wewnętrzny. Podstawowym założeniem tej koncepcji jest uznanie bibliotekarzy za klientów wewnętrznych biblioteki. Biblioteka jako pracodawca powinna zabiegać o satysfakcję swoich pracowników, którzy stanowią kluczowy zasób każdej biblioteki. (abstrakt oryginalny)
This publication discusses issues concerning Human Resources Management in the library, presented from the aspect of a modern concept: internal marketing. The fundamental assumption of this concept is to regard librarians as internal customers in the library. The library, as an employer, should seek its employees' satisfaction, since they constitute a key resource to each library. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
35--41
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Śląski w Katowicach
Bibliografia
- Aniszewska G., Nowa sytuacja organizacji nie nastawionych na zysk, "Przegląd Organizacji" 3/1999.
- Bugol M., Zarządzanie zasobami ludzkimi w filozofii TQM, "Humanizacja Pracy" 1/1999.
- Kamińska J., Marketing wewnętrzny w bibliotece, Katowice 2006.
- Kozielski R., Marketing wewnętrzny - współczesne narzędzie konkurowania, "Marketing i Rynek" 12/2002.
- Manzoni J.F., Barsoux J.L., Syndrom oczekiwanej porażki, czyli jak wychować sobie złego pracownika, "Przegląd Organizacji" 9/1998.
- Przybyłowski K. i in., Marketing, Warszawa 1998.
- Schwan K., Seipel K.G., Marketing kadrowy, Warszawa 1997.
- Zbiegiem-Maciąg L., Marketing personalny, czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406951