PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 9, cz. 1 Agile-Commerce - zarządzanie w erze cyfrowej | 141--153
Tytuł artykułu

Innowacje marketingowe u detalistów działających na polskim rynku e-commerce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Innovation at Poland Retailers on E-commerce Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
(...) W rozważaniach uwzględnia się wybrane aspekty koncepcji zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwach w ostatniej dekadzie oraz podkreśla się nowe trendy. Zmiany w otoczeniu konkurencyjnym i wynikające z tego rosnące znaczenie innowacji oraz rozwój e-commerce rodzi pytanie: jakie innowacje marketingowe są wykorzystywane przez współczesnych detalistow? Celem artykułu jest zidentyfikowanie i opisanie wybranych innowacji marketingowych, wykorzystywanych na rynku e-commerce. (fragment tekstu)
EN
Innovation marketing has become an important tool for business to compete on the market. Stores operating in Poland use them in their business. It is important that they meet buyers needs. In this article authors describe selected marketing innovation and show their importance in the functioning of retailers. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Anonymous (2005), Oslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, 3rd Edition, OECD Publishing.
  • Dobiegała-Korona B., Doligalski T. (2010), Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategia, Poltext, Warszawa.
  • Fournier S., Lee L. (2009), Getting Brand Communities Right, Harvard Business Review, April.
  • Gambardella, A., McGahan, A.M. (2010), Business - model innovation: general purpose technologies and their implications for industry structure, "Long Range Planning", No. 43.
  • Kach, A., Azadegan, A. and Dooley K.J. (2012), Analyzing the Successful Development of a High-Novelty Innovation Project Under a Time-Pressured Schedule, "R&D Management", No. 42, 5.
  • Kaplan A.M., Haenlein M. (2011), Two Hearts in Three-quarter Time: How to Waltz the Social Media/Viral Marketing Dance, "Business Horizons", vol. 54.
  • Mitręga M. (2013), Marketing mobilny w świetle postaw użytkowników telefonów komórkowych, "Handel Wewnętrzny", maj - czerwiec, t. 3.
  • Piskorski M.J. (2011), Social Strategies That Work, Harvard Business Review, November.
  • Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji (2010), wyd. III, Warszawa.
  • Prahalad C.K., Krishnań M.S. (2010), Nowa era innowacji, PWN, Warszawa.
  • Stopczyński B. (2011), Sprzedaż online - szansa czy zagrożenie dla współczesnych detalistów, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", z. 1, t. XII.
  • Sumita U., Yoshii J. (2010), Enhancement of E-Commerce Via Mobile Accesses to the Internet, "Electronic Commerce Research and Applications", No. 9.
  • Verunccio M. (2014), Communicating Corporate Brands Through Social Media: An Exploratory Study, "International Journal of Business Communication", vol. 51(3).
  • Watson C., McCarthy J., Rowley J. (2013), Consumer attitudes towards mobile marketing in the smart phone era, "International Journal of Information Management", no. 33.
  • Chodak G., Jarosz P. (2012), Raport e-Handel Polska 2012, Dotcom River [online], https://dotcomriver. pl/, dostęp: 28 sierpnia 2014.
  • Criteo (2015), State of Mobile Commerce [online], http://www.criteo.com/ dostęp: 06 lutego 2015.
  • GUS (2013), Społeczeństwo informacyjne w Polsce [online], stat.gov.pl, dostęp: 19 grudnia 2014.
  • Jarusz P., Smaga M., Engelmann M. i in. (2009), Raport e-handel Polska 2009, Dotcom River [online], https://www.sklepy24.pl/, dostęp: 28 czerwca 2010.
  • Sass-Staniszewska P., Gordon M. (2014), E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska, Izba Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska [online], http://www.infomonitor. pl/, dostęp: 28 sierpnia 2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171407381

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.