Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Leisure Time Management Versus Consumer Behavior in Polish Market Fitness - a Case Study
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł jest próbą przedstawienia trendów na rynku wolnego czasu, obserwowanych w ostatniej dekadzie w Polsce. Opisane w artykule badanie empiryczne, przeprowadzone w formie case study, ma na celu wstępne scharakteryzowanie zachowań konsumentów rynku fitness: ich motywacji do korzystania z usług oraz kryteriów, którymi kierują się, wybierając konkretny obiekt. Istotą pracy jest wskazanie potrzeby przeprowadzenia globalnych badań dotyczących oczekiwań i motywów, jakimi kierują się konsumenci na rynku fitness, który staje się coraz ważniejszym ogniwem w sektorze usług związanych z zagospodarowywaniem czasu wolnego.(abstrakt oryginalny)
The article aims to show the trends in the leisure time market observed in the last decade in Poland. The case study described in the article analyzes and characterizes the behaviors of fitness market consumers - their motivation to use the service and criteria taken into account while choosing particular facilities. The core of the work is to indicate the need to carry out a global research on the expectations and motives of fitness market consumers which become increasingly important in the sector of services connected with leisure time.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
Strony
845--852
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Bibliografia
- Clarizio E. (1977), Christliche Ausbildung zum Tourismus, Pastoral Information XV, Bonn.
- Duhigg Ch. (2013), Siła nawyku, Warszawa, PWN.
- EU Physical Activity Guidelines, 2008, EU Working Group Sport and Health, http://ec. europa.eu/sport/what-we-do/doc/health/pa_ guidelines_4th_consolidated_draft_en.pdf [dostęp: 22.04.2013].
- Gronau N. (2014), The European Health & Fitness Market, EHFA/Deloitte, http://www.ehfa.eu- .com/sites/ehfa.eu.com/files/events/EHFF/ Niels Gronau.pdf [dostęp: 15.08.2014].
- Kucharczyk K., Branża fitness z potencjałem, "Rzeczpospolita", http://ekonomia.rp.pl/artykul/ 937061 [dostęp: 27.09.2012].
- Marshall C., Rossman G. (1989), Designing qualitative research, CA, Sage Newbury Park.
- Smyczek S., Sowa I. (2005), Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje, Warszawa, Diffin,.
- TNS OBOP (2011), Jak Polacy dbają o serce, Warszawa.
- Wolny M., Kluby w Polsce - jaki profil dominuje? "Body Life" 2010, Warszawa, Health and Beauty Media.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171407651