PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 6 | 122--131
Tytuł artykułu

Wpływ mediów społecznościowych na zachowania konsumentów

Warianty tytułu
Impact of Social Media on Consumer Behaviour
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest przedstawienie wpływu mediów społecznościowych na zachowania konsumentów. Podstawową techniką badawczą była ankieta skierowana do osób regularnie korzystających z Internetu i mediów społecznościowych. Korzystanie z portali społecznościowych deklaruje 98% badanych. Zdecydowana większość (74%) szuka w mediach społecznościowych informacji na temat produktów. Dla prawie co drugiej osoby ważne są opinie znajomych, a ponad jedna czwarta pyta wprost znajomych o rekomendacje. Co trzecia osoba twierdzi, że dzięki mediom społecznościowym jest w stanie szybciej podejmować decyzje zakupowe. 16% ankietowanych aktywnie poleca produkty innym. Na podstawie tych informacji można wnioskować, iż media społecznościowe są istotnym medium opiniotwórczym. Wyniki badań mogą posłużyć kadrze menadżerskiej zajmującej się promocją, interaktywną obsługą klienta, osobom pracującym lub związanym z szeroko pojętą komunikacją, marketingiem, PR lub reklamą. Artykuł ma charakter badawczy. (abstrakt oryginalny)
EN
An aim of the study is to present the impact of social media on consumer behaviour. The basic research technique was a poll addressed to individuals regularly using the Internet and social media. The use of social portals is declared by 98% of respondents. The vast majority (74%) seeks in social media for information on products. For almost every second person, important are opinions of acquaintances, while more than a quarter asks directly acquaintances for recommendations. Every third person alleges that owing to social media they are able to quickly make their purchasing decisions. 16% of the respondents actively recommend products to others. Based on this information, one may conclude that social media are an important opinion-forming medium. Research findings may serve for the managerial staff dealing with promotion, interactive customer attendance, individuals working or associated with communications in a broad sense, marketing, PR or advertising. The article is of the research nature. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
122--131
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Bartosik-Purgat M. (2011), Kulturowe uwarunkowania zachowań konsumentów na przykładzie młodych Europejczyków, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Engel J.F., Blackwell R.D., Mirand P.W. (1993), Consumer Behavior, The Dryden Press, Chicago.
  • Hansen F. (1972), Consumer Choise Behavior. A Cognitive Theory, The Free Press, New York.
  • Kieżel E. (1999), Rynkowe zachowania konsumentów, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice.
  • Sztucki T. (1998), Encyklopedia Marketingu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  • Werenowska A., Jaska E. (2013), Nowoczesne narzędzia public relations w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa, (w:) Stasiuk-Krajewska K., Chmielewski Z., Tworzydło D., Public relations - nie tylko Facebook, Wydawnictwo Newsline.pl, Rzeszów.
  • Zastrożna M.(2012), Zakupy 2.0., czyli Zero Moment of Truth w praktyce, http://www.seoportal.pl/zakupy-2-0-czyli-zero-moment-of-truth-w-praktyce [dostęp: 01.12.2013].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171407855

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.