Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
In this paper we deal with the idea of an entrepreneurial university in Polish conditions with a special reference to the University of Warsaw, the biggest university in Poland. We try to prove that the signpost on the road towards such model of a university is a proper strategy of research cooperation between the University and the economic environment, especially with the business sector. We argue that the strategy should be based on a marketing approach. However, there is still a long road ahead of the University of Warsaw towards the model of entrepreneurial university. (original abstract)
Twórcy
autor
- University of Warsaw
Bibliografia
- Breznitz S. M. 2014 The Fountain of Knowledge, Stanford University Press, Stanford.
- Clark B. 1998 Creating Entrepreneurial Universities, Elsevier, Oxford.
- De Witt B., Meyer B. 2007 Synteza strategii, PWE, Warszawa.
- Etzkowitz H. 2002 MIT and the Rise of Entrepreneurial Science, Routledge, London.
- Etzkowitz H. 2014 The Entrepreneurial University Wave: From Ivory Tower to Global Economic Engine, "Innovations", No. 8 (190).
- Gorzelak G. 2009 Uniwersytet przedsiębiorczy, "Forum Akademickie", nr 1.
- Hamel G., Prahald C. K. 1999 Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa.
- Jabłecka J. 2002 Koordynacja badań naukowych, CBPNiSzW, Uniwersytet Warszawski, Warszawa.
- Jasiński A. H. 2013 Słowo wstępne, [in:] Klincewicz K., Manikowski A., Ocena, rankingowanie i selekcja technologii, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarzadzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
- Jasiński A. H. 2014 Badania naukowe Uniwersytetu Warszawskiego a współpraca z sektorem biznesu: Diagnoza z elementami recepty, Wydział Zarzadzania Uniwersytet Warszawski, Warszawa (mimeo).
- Kisielnicki J. 2013 Zarządzanie projektami badawczo-rozwojowymi, Kluwer, Warszawa.
- Koźmiński A. 1999 Misje i strategie szkól wyższych, [in:] Model zarządzania publiczną instytucją akademicką, J. Woźnicki (ed.), ISP, Warszawa.
- Leja K. 2013 Zarządzanie uczelnią. Koncepcje i współczesne wydania, Kluwer, Warszawa.
- "Monitor Uniwersytetu Warszawskiego" 2014, poz. 131.
- Pluta-Olearnik M. et al. 2009 Przedsiębiorcza uczelnia i jej relacje z otoczeniem, Difin, Warszawa.
- Popławski W. 2013 Przedsiębiorczość polskich szkół wyższych, Wydawnictwo "Dom Organizatora", Toruń.
- Szpringer W. 2008 Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
- Tidd J., Bessant J. 2009 Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change, John Wiley & Sons Limited, Chichester.
- Założenia do strategii współpracy badawczej Uniwersytetu Warszawskiego z otoczeniem gospodarczym, 2015, A. H. Jasiński (ed.), Wydział Zarzadzania, Uniwersytet Warszawski, Warszawa (mimeo).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171408693