PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4 | 17--18
Tytuł artykułu

Porównanie zachowań prospołecznych operatorów logistycznych (cz.1)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zidentyfikowane zostały działania w obszarze CSR wdrożone u dwóch usługodawców logistycznych. Celem publikacji jest wskazanie tendencji w obszarze zachowań prospołecznych (podobieństw i różnic) wśród operatorów logistycznych. Podstawą analizy stały się zapisy normy ISO 26000. Analiza dokonana została w oparciu o obserwacje celowo wybranych organizacji: Firmę Raben i Schenker. Podmioty te nie tylko świadczą usługi o podobnym charakterze, działają na podobnym obszarze i w podobnym zakresie, lecz również jako globalni operatorzy logistyczni realizują w swych organizacjach politykę społecznej odpowiedzialności biznesu.(fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
17--18
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • D. Kisperska-Moroń, Społeczna odpowiedzialność łańcuchów dostaw i ich systemów logistycznych (założenia koncepcyjne), "Logistyka", nr 4/2010, s. 374.
  • T. Tomaszewski: Wstęp do psychologii, PWN, Warszawa, 1963
  • Śliwak J., Altruizm i jego pomiar, Instytut Psychologii KUL. Roczniki psychologiczne, Tom VIII, nr 1 - 2005
  • Bar-Tal D., Prosocial Behavior, Willey, New York, 1976.
  • L. Wispé, Positive forms of social behavior. "J.of Social Issues" vol. 28 No3, s1-21, 1972 [w:] Reykowski J., Motywacja, postawy prospołeczne a osobowość, PWN, Warszawa, 1986, s. 46.
  • J. Aronsfreed, The socialization of altruistic and sympathetic behavior: some theoretical and experimental analyses; [w:] J. Macualay, L. Berkowitz (eds.). Altruism and Helping Behavior, Academic Press, New York, 1970, s. 108
  • T. Wołowiec, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw nową formułą zarządzania, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw", nr 3/2004, s. 3.
  • R. Walkowiak, K. Krukowski (red.) Społeczna odpowiedzialność organizacji, Fundacja "Wspieranie i Promocja Przedsiębiorczości na Warmii i Mazurach", Olsztyn, 2009, s. 10
  • Zbiegień-Maciąg L., Etyka w zarządzaniu, CIM, Warszawa 1997, s. 4.
  • Gasparski W., Dietl J. (red.), Etyka biznesu w działaniu, doświadczenia i perspektywy, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2001.
  • J. Korpus, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2006, s. 10.
  • J. Stecko, CSR 1.0 a CSR 2.0 Porównanie i analiza pojęć, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej nr 285, Zarządzanie i Marketing z.19 (3/2012).
  • A.B. Caroll, Business and Society. Ethics and Stakeholders Management. Wydanie 2, College Division South-Western Publishing Co.Cincinati.Ohio 1993, s. 39-48, cyt. za: M. Rybak, Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004, s. 29-30.
  • W. Czakon (red.), Podstawy metodologii nauk o zarządzaniu, Oficyna Wydawnicza Wolters Kulwer Business, Warszawa 2013, s. 92-113.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171412031

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.