PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 42 Przedsiębiorstwa i ich interesariusze: relacje marketingowe i CSR | 147--157
Tytuł artykułu

Korzyści ekonomiczne i społeczne wynikające z wdrażania zasad CSR na przykładzie polskich przedsiębiorców

Autorzy
Warianty tytułu
Economic and Social Benefits Resulting from the Implementation of CSR Principles on the Example of Polish Entrepreneurs
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zagadnienie społecznej odpowiedzialności w biznesie (Corporate Social Responsibility - CSR) dotyka kwestii działań biznesowych, które są nastawione na wspieranie szeroko rozumianego społeczeństwa i warunków, w którym przebiega jego rozwój i życie z równoczesnym maksymalizowaniem zysków materialnych. W artykule skupiono się na praktykach odpowiedzialnego biznesu stosowanych w przedsiębiorstwach względem korzyści ekonomicznych i społecznych wynikających z wdrażania zasad CSR. Opracowanie prezentuje wyniki badań nad zagadnieniem społecznej odpowiedzialności w obszarze średnich i małych przedsiębiorstw sektora agrobiznesu z woj. mazowieckiego. Badania zostały przeprowadzone w roku 2011 za pomocą kwestionariusza ankiety i obejmowały 137 przedsiębiorstw. Wyniki badań wskazują, że przedsiębiorcy w niewielkim stopniu wykorzystują potencjał, jaki ma CSR. Koncepcja częściej sprowadzała się do powierzchownych działań filantropijnych, zazwyczaj jako element PR, zamiast stanowić spójny element prowadzenia przedsiębiorstwa. Strategia CSR najczęściej jest podejściem długoterminowym natomiast przedsiębiorcy chcą widzieć efekty "od zaraz", wobec czego niewielka grupa badanych potwierdziła korzyści ekonomiczne i społeczne wynikające z wdrażania zasad CSR. (abstrakt oryginalny)
EN
The issue of corporate social responsibility (Corporate Social Responsibility - CSR) issues affecting business activities that are geared to support the broad sense of society and the conditions under which the proceeds of its development and life while simultaneously maximizing material gain. The article focuses on responsible business practices used in companies with respect to economic and social benefits resulting from the implementation of CSR principles. The article presents results of research on the issue of social responsibility in the area of small and medium agribusiness enterprises from the Masovian Voivodeship. The study was conducted in 2011 using a questionnaire and included 137 companies. The results show that entrepreneurs make little use of the potential that has the CSR. The concept often confined to superficial philanthropic activity, usually as part of PR, instead of being a consistent element of establishment. The CSR strategy is usually a long-term approach while entrepreneurs they want to see results "at once'', so that a small group of respondents confirmed economic and social benefits resulting from the implementation of the principles of CSR. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Adamczyk J. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Annual Review (2003), Reconciling the Public and Business Agendas, World Business Council for Sustainable Development.
  • Drucker RF. (1994), Praktyka zarządzania, Czytelnik - Nowoczesność - Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  • Dymowski J. (2012), Zmierzyć niemierzalne, [w:] Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR, FOB, Warszawa.
  • Elkington J. (1997), Cannibals with Forks: The Triple bottom Line of 21st Century Business, Capstone Publishing Ltd, Oxford.
  • Friedman M. (1970), The Social Responsibility of Business Is To Increase Its Profits, New York Times Magazine, 13.09.1970.
  • Hill R. (2004), Why HRD in Small Organizations May Have Become a Neglected Field of Study, [in:] J. Stewart and G. Beaver (Editors), HRD in Small Organizations: Research and Practice, London, New York, Routledge.
  • Raport PARP, Zwiększanie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR), konferencja Ministersto Gospodarki, Przedsiębiorca społęcznie odpowiedzialny - czy to się opłaca? 09.12.2014.
  • Stewart H. (2014), Achieving Effective Sustainable Management: A Small - Medium Enterprise Case Study. Corporate Social Responsibility and Environmental Management", Volume 21, Number 1. January-February 2014.
  • Wołoszyn J., Stawicka E., Ratajczak M. (2012), Społeczna odpowiedzialność małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu z obszarów wiejskich, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171412147

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.