PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 2, CD 2 | 1237--1243
Tytuł artykułu

Badania marketingowe koncepcji nowego produktu w cyklu innowacyjnym

Warianty tytułu
Marketing research of the new product concept in the innovation cycle
Języki publikacji
PL
Abstrakty
We wszystkich etapach cyklu innowacyjnego stosuje się badania marketingowe. W etapie koncepcji nowego produktu ich celem jest dostarczenie wiarygodnych danych do podjęcia decyzji na temat dopuszczenia wybranych koncepcji do dalszego rozwoju. Do badania koncepcji stosuje się zarówno ilościowe jak i jakościowe metody zbierania danych. Coraz częściej wykorzystywane są metody wymagające użycia drogi internetowej w dostępie do źródeł informacji pierwotnej.(abstrakt oryginalny)
EN
Marketing research is applied at all stages of innovation cycle. Its aim at the stage of creating the conception of a new product is to deliver credible data that facilitate to develop selected conceptions. Both quantitative and qualitative methods of data gathering are applied in the new product research. There is a growing significance of methods which require the use of internet to reach primary sources of information.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1237--1243
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Altman-Weaver D., Good ideas gone bad, "Marketing Research", Winter 2006.
  • Dyjas-Pokorska A., Testowanie produktu w siedzibie instytutu (CLT), [w:] P. B. Sztabiński, Z.Sawiński, F.Sztabiński (red.), Fieldwork jest sztuką, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2005.
  • Hoeffler S., Measuring preferences for really new products, "Journal of Marketing Research", November 2003.
  • Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, wyd.4, PWE, Warszawa 2011.
  • Kaczmarczyk S., Metody badań koncepcji nowego produktu, [w:] D. Dąbrowski (red.), Marketing. Rozwój działań, Politechnika Gdańska, Wydział Zarządzania i Ekonomii, Gdańsk 2010.
  • Kotler P., Marketing management, 11th ed., Prentice Hall, New Jersey 2003.
  • Kraushar P., Rozwój i wprowadzenie na rynek dóbr konsumpcyjnych, [w:] M. J. Thomas (red.), Podręcznik marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Marder E., The laws of choice. Predicting customer behavior, The Free Press, New York 1997.
  • Moutinho L., Evans M., Applied marketing research, Addison-Wesley Publishers Ltd, Wokingham, England 1992.
  • Pawlak-Kołodziejska K., Schulz M., Badania marketingowe realizowane przez przedsiębiorstwa funkcjonujące na terenie Polski, "Handel Wewnętrzny", cz.2, (t.1), wrzesień-październik 2011.
  • Rosenberger P.J., de Chernatony L., Virtual reality techniques in NPD research, "Journal of the Market Research Society", October 1995.
  • Rutkowski I.P., Rozwój nowego produktu, PWE, Warszawa 2007.
  • Sojkin B., Komercjalizacja produktu jako proces rynkowy, [w:] B. Sojkin (red.), Komercjalizacja produktów żywnościowych, PWE, Warszawa 2012.
  • Walesiak M., Ustalenie niezbędnej liczebności próby w conjoint analysis, [w:] E. Gatnar, M.Walesiak (red.), Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2004.
  • Wiechoczek J., Marketingowe testowanie produktów on-line, [w:] E. Zeman-Miszewska (red.), Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171412585

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.