PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 2, CD 2 | 1362--1370
Tytuł artykułu

Wykorzystanie wirtualnego doradcy we współczesnych procesach tworzenia i komunikowania wartości dla klienta

Autorzy
Warianty tytułu
The use of virtual advisor in contemporary processes of creating and communicating customer value
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wirtualny doradca to program komputerowy wykorzystujący metody i techniki sztucznej inteligencji, umożliwiający "inteligentną" rozmowę z użytkownikiem w języku naturalnym. Umieszcza się go w formie wirtualnej postaci w serwisach WWW. W artykule zaprezentowano możliwości wykorzystania wirtualnego doradcy jako nowej formy komunikacji z klientami oraz podkreślono rolę wirtualnego doradcy jaką może on odgrywać we współczesnych procesach tworzenia i komunikowania wartości dla klientów.(abstrakt oryginalny)
EN
Virtual advisor is a computer program based on the artificial intelligence methods and techniques, enabling an "intelligent" conversation with a user in a natural language. It is placed in the form of a virtual character at service websites. The paper presents the possibility of using virtual advisor as a new form of communication with customers. The author highlights the role of virtual advisor that it may play in contemporary processes of creating and communicating value for customers.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1362--1370
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Adamczyk J., Ewolucja internetowych botów, "Marketing w Praktyce", nr 1, 2009.
  • Afuah A., Tucci Ch.L., Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Dobiegała-Korona B., Doligalski T., Korona B., Konkurowanie o klienta e-marketingiem, Difin, Warszawa 2004.
  • Doligalski T., Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.
  • Doyle P., Marketing wartości, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Granström B., House D., Modelling and evaluating verbal and non-verbal communication in talking animated interface agents, [w:] L. Dybkjaer, H. Hemsen, W. Minker, Evaluation of text and speech systems, Berlin: Springer Science+Business Media, Berlin 2007.
  • Hatalska N., Polak A., Komunikacja firm i konsumentów w epoce cyfrowej - nowe technologie a wykorzystanie tradycyjnych mediów, Raport, Warszawa 2012.
  • Joo J., An Empirical Study on the Relationship Between Customer Value and Repurchase Intention in Korean Internet Shopping Malls, "Journal of Computer Information Systems" 2007.
  • Kasperski M., Krótka historia programów konwersacyjnych, www.aibotworld.com/artykuly/mk_ historia.html.
  • Komunikacja przez różne media - doświadczenia klientów, www3.alcatellucent.com.
  • Kotler Ph., Keller K.L., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012.
  • Mamrot S., Kośmider A., Nowoczesne kanały komunikacji z klientem w e-biznesie, PARP, Warszawa 2012.
  • Maszyny matematyczne i myślenie, red. E. Feigenbaum & J. Feldman, PWN, Warszawa 1972.
  • McDonald M., Christopher M., Knox S., Payne A., Creating a Company for Customers, Prentice Hall, New Jersey 2000.
  • Marczuk J., Moda na wirtualnych doradców i recepcjonistów. Rozmowy z duchami, "Polityka" 11.01.2013.
  • Mazurek G., Wirtualizacja działań marketingowych, [w:] Marketing w realiach współczesnego rynku. Implikacje otoczenia rynkowego, red. naukowa S. Figiel, PWE, Warszawa 2010.
  • Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych Władysława Kopalińskiego, www.slownik-online.pl/koplainski.
  • Szymura-Tyc M., Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 2005.
  • Rutkowski L., Metody i techniki sztucznej inteligencji, WN PWN, Warszawa 2009.
  • Wang Q., Chen Y., Xie J., Survival in Markets with Network Effects: Product Compatibility and Order-of-Entry Effects, "Journal of Marketing" 2010, vol. 74, no. 4, July.
  • Weizenbaum J., Eliza - A Computer Program for the Study of Natural Language Communications between Man and Machine, Communecations of the ACM, nr 1/1966.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171413361

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.