Czasopismo
2015
|
Kultura organizacji publicznych świadczących usługi społeczne: orientacja, uwarunkowania i efekty
|
52--56
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Organizacja kierująca się kulturą roli opiera się na procedurach, przepisach i regulaminach. Rządzi prawo, a kierownictwo firmy odgrywa rolę koordynatora. Podstawowa władza to "władza sądownicza" ludzi mogących interpretować przepisy i prawa. Pożądany pracownik to osoba, która potrafi i pragnie podporządkować się procedurom, nawet kosztem jakości i efektywności swojej pracy. Dla takiej organizacji problemem są zmiany warunków zewnętrznych, zwłaszcza gdy nie jest ona organizacją sektora publicznego. Jeśli procedury uznaje się za podstawę tożsamości organizacyjnej, to trudno je zmieniać, jednak takie postępowanie może okazać się dla organizacji zabójcze. W Polsce typowymi organizacjami, w których dominuje kultura roli, są urzędy(fragment tekstu)
Rocznik
Tom
Strony
52--56
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Nogalski B., Fołtyn D. (1998), Kultura organizacyjna. Duch organizacji, TNOiK,
- Bydgo Vries de K., Manfred F.R., Miller D. (1984), The neurotic organization: diagnosing and changing counterproductive styles of management, Jossey-Bass, San Francisco
- Deal T.E., Kennedy A. A. (1982), Corporate cultures. The rites and rituals of corporate life, Addison-Wesley
- Zbiegień-Maciąg L. (1999), Kultura w organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm, PWE, Warszawa
- Cameron K.S, Quinn R.E. (2006), Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana. Model wartości konkurujących, Oficyna Ekonomiczna, Kraków
- Ahmadi S.A.A., Salamzade Y" Daraei ML, Akbari J. (2012), Relationship between organizational culture and strategy implementation: Typologies and Dimensions, "Global Business & Management Research: An International Journal", Vol. 4, No. 3 & 4
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171414325