Warianty tytułu
Argumentation and persuasive techniques in advertising
Języki publikacji
Abstrakty
Techniki perswazyjne i argumentacja są stosowane w celu przekonywania ludzi. Argumenty mają charakter językowo-logiczny, natomiast w technikach perswazyjnych używa się bardziej zróżnicowanych ośrodków. Powstaje pytanie o relacje między nimi. Zarówno techniki perswazyjne, jak i argumenty są stosowane w reklamie. W artykule przedstawiono część wyników ilościowej analizy zawartości przekazów reklamowych zamieszczonych w trzech dziennikach: "Gazecie Wyborczej", "Rzeczpospolitej" oraz "Dzienniku Gazecie Prawnej", w wybranych dwóch miesiącach roku 2007 i 2011. Próbowano ustalić, jakie techniki i argumenty są stosowane w reklamie komercyjnej, a także czy są one używane łącznie, czy oddzielnie. (abstrakt oryginalny)
Persuasive techniques and argumentation are used to convince people. Arguments have linguistic and logical characteristics, while in persuasive techniques more diversified means are used. There arises a question about the relationship between them. Both persuasion techniques and arguments are used in advertising. The article presents the results of a quantitative content analysis of the advertisements from three newspapers: "Gazeta Wyborcza", "Rzeczpospolita" and "Dziennik Gazeta Prawna" from the selected two months of 2007 and 2011. The analysis was applied to determine which techniques and arguments are used in commercial advertising and whether they are used together or separately. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
- Gajlewicz M., Techniki perswazyjne. Podstawy, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171414399