PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 12 | 7--18
Tytuł artykułu

Kreowanie wartości dodanej przedsiębiorstw dla ich klientów i interesariuszy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Creating Added Value of Enterprises for Their Customers and Owners
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono zagadnienia dotyczące tworzenia wartości dodanej przedsiębiorstwa dla jego interesariuszy. W odniesieniu do kreowania wartości należy zaznaczyć rolę, jaką pełni kadra kierownicza w tym procesie. Strategia opracowana na potrzeby przedsiębiorstwa wpływa na jego samodzielną działalność, jak i funkcjonowanie przedsiębiorstwa w łańcuchu wartości. Zależność pomiędzy strategią a wartością dodaną jest pokazana przez autorkę w nowy sposób. W artykule wskazano na te obszary działalności przedsiębiorstwa, które mają największy wpływ na tworzenie wartości dodanej dla klienta oraz na różnorodne sposoby tworzenia. (abstrakt oryginalny)
EN
In the paper issues connected with creating added value in the enterprise for their owners. It is necessary to underline the role of top management in the processes of creating added value. Well prepared strategy influence on many fields of enterprise activities and enterprise functioning in in the value chain. Dependences between strategy and value added is shown in new way by author. In the paper author has pointed at those fields of enterprises activities, which has the biggest influence on creating added value for customers as well as different ways of creating added value. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
7--18
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 1. Adamczyk J., Tworzenie wartości dla interesariuszy w łańcuchu wartości przedsiębiorstwa, [w:] Logistyka w naukach o zarządzaniu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Kato-wicach, Katowice 2010
  • 2. Duraj J., Determinanty trwałości i wartość działania przedsiębiorstw społecznych, [w:] Resfrukturyzacja. Teoria i Praktyka w obliczu nowych wyzwań, red., A. Jaki, J. Kaczmarek, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2012
  • 3. Grabowska M., Otola I., Wartość dodana determinanty konkurencyjności przedsiębiorstwa, [w:] Ekonomiczne i poza ekonomiczne czynniki zarządzania wartością przedsiębiorstwa, red., J. Duraj, A. Sajviog, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013
  • 4. Knop L., Zarządzanie klastrem. Koncepcje, strategie modele, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2013
  • 5. Krupski R., Dyskusja o treści strategii, [w:] "Przegląd Organizacji" 2010, nr 6
  • 6. Maternowska M., Zarządzanie łańcuchami dostaw w świetle koncepcji zorientowanych na obsługę, [w:] Strategie i logistyka w sektorze usług. Strategie na rynku TSL, red. J. Witkowski, U. Bąkowska-Morawska, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2011
  • 7. Matwiejczuk R., Przesłanki tworzenia wartości w łańcuchu wartości, [w:] "Przegląd Organizacji" 2010, nr 5
  • 8. Pachura P., Regional Cohesion. Effectiveness of Network Structures, Physica-Verlag Springer Company 2010
  • 9. Rzemieniak M., International public relations in the context of international communications management, [w:] Zarządzanie działalnością marketingową w skali krajowej, między-narodowej i globalnej, red. A. Pabian, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011
  • 10. Skowron- Grabowska B., Centra logistyczne w łańcuchach dostaw, PWE, Warszawa 2010
  • 11. Tarka P., Marketing wartość klientów, [w:] "Przegląd Organizacji" 2012, nr 2
  • 12. Toski P., Paradygmat hiperdynamiki otoczenia we współdziałanie gospodarcze współczesnych przedsiębiorstw, ZN Politechniki Częstochowskiej 2011, nr 1
  • 13. Urbanek G., Niematerialny łańcuch wartości a renta ekonomiczna przedsiębiorstwa, [w:] "Przegląd Organizacji" 2010, nr 9
  • 14. Witkowska A., Czynniki kształtujące wartość klienta w przedsiębiorstwie handlowym, [w:] Uwarunkowania wzrostu wartości przedsiębiorstwa, red. J. Urbańczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2007
  • 15. Woźniak J. W., Rola porozumiewania się kadry kierowniczej w kreowaniu wartości przed-siębiorstwa, [w:] Uwarunkowania wzrostu wartości przedsiębiorstwa, red. E. Urbańczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2007
  • 16. Ziółkowska B., Infrastruktura instrumentalna rola IT w funkcjonowaniu przedsiębiorstw w erze wiedzy, ZN Politechniki Częstochowskiej 2011, nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171415089

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.