PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 12 | 32--41
Tytuł artykułu

Behavior of Enterprises of Postindustrial Era in Information Space : Strategic Context

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Zachowanie przedsiębiorstw ery postindustrialnej w przestrzeni informacyjnej : kontekst strategiczny
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article represents the hypothesis of the existence of objective need for the formulation and implementation of specific information strategy for enterprises of post-industrial era, which allows the implementation of the strategic guidance of an enterprise by establishing effective work with information as a strategic resource and a specific product. Theoretical and practical arguments regarding the advisability of implementation of IT strategy are given based on the data of several leading Ukrainian enterprises. (original abstract)
Artykuł przedstawia hipotezę o istnieniu obiektywnej konieczności formułowania i wdrażania konkretnej strategii informacyjnej dla przedsiębiorstw ery postindustrialnej, która pozwala na wdrożenie strategicznych wytycznych przedsiębiorstwa, poprzez traktowanie skutecznej pracy z informacjami nie tylko jako strategicznego zasobu, ale także jako konkretnego produktu. Argumenty teoretyczne i praktyczne dotyczące zasadności wdrażania strategii IT podano, bazując na danych zebranych od kilku czołowych ukraińskich przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
32--41
Opis fizyczny
Twórcy
  • Vadym Hetman Kyiv National Economic University
  • Vadym Hetman Kyiv National Economic University
Bibliografia
  • 1. Johnson G., Exploring corporate strategy: Text and Cases, PrenticeHall, London 1997
  • 2. Omel'janenko T.V., Konkurentospromozhnist' firmi: paradigmi HH storichchja ta ïhnja dialektika v umovah vitchiznjanogo biznes-seredovishha, «Strategija ekonomichnogo rozvitku Ukraïni» 2001, vip. 4
  • 3. Davenport T.H. , Just-in-time delivery comes to knowledge management, "Harward Business Review" July 2002, Vol. 80, No 7
  • 4. Grebeshkov O.M., Upravlinnja informacieju v suchasnomu biznesi: strategichnij aspekt «Formuvannja rinkovoï ekonomiki», KNEU, Kiïv 2008, Ch. 1
  • 5. ShevchukN.V., Informacija jak ekonomichnij resurs: sutnist' i rol' u zabezpechenni konku-rentospromozhnosti suchasnogo pidpriemstva, «Efektivna ekonomika» 2012, No 6, http:www.economy.nayka.com.ua/index.php?operation=l&iid=1605
  • 6. Teorija firmy /Pod. red. V. M. Gal'perina, Jekon. shk., SPb. 1995
  • 7. Hirshleifer J., Glazer A., Hirshleifer D. , Price Theory and Applications: Decisions, Markets, and Information, Cambridge University Press; 7 ed., 2005
  • 8. Arrow K.J., Collected Papers of Kenneth J. Arrow, Vol. 4: The Economics of Information [Hardcover], Belknap Press of Harvard University Press, 1984
  • 9. Esö, P., Szentes B. ,The One Who Controls the Information Appropriates its Rents Northwestern University, Kellogg School of Management: CMS-EMS Discussion Paper 2003, Vol. 1369
  • 10. Truijens O., Towards a Resource-based Theory of Information Strategy, University of Amsterdam, Netherlands, Sprouts: Working Papers on Information Systems 2002, Vol. 2(5)
  • 11. Stiglitz J., Information and the Change in the Paradigm in Economics «The American Economise, 2003, Vol. 47, No.l; 2004, Vol.48,No.l
  • 12. Applegate L.M., Austin R. D., Soule D. L., Corporate Information Strategy and Management, Mcgraw Hill Higher Education; 8th edition, 2009
  • 13. Potemkin V.K., Simanov A.L., Prostranstvo v strukture mira, Nauka, Novosibirsk 1990
  • 14. Verba V.A., Grebeshkova O.M. .Upravlinnja rozvitkom kompanii', KNEU, Kiïv2011
  • 15. Grebeshkova O.M., Prostorovij pidhid v upravlinni rozvitkom pidpriemstva, «Problemi ekonomiki ta upravlinnja», L'vivs'ka politehnika, L'viv 2010, Vipusk JV°668
  • 16. Omel'janenko T.V., Informacijna strategija - resursna, innovacijna, virobnicha, Tezi do-povidej III Mizhn. nauk.-prakt. konf. «Upravlinnja innovacijnim procesom v Ukraïni: problemi, perspektivi, riziki», L'vivs'ka politehnika, L'viv 2010
  • 17. Omel'janenko T. V., Rakursi informacijnoï strategii' pidpriemstva, «Vcheni zapiski», KNEU, Kiïv 2010, Vip. 12
  • 18. Porter M. E., Millar V. E., How information gives you competitive advantage «Harvard Business Review» 1985, July-August
  • 19. Verba V.A., Grebeshkova O.M., Upravlinnja rozvitkom kompanii': teoretichni ta prikladni problemi s'ogodennja,
  • 20. Grebeshkov O.M., Informacijne zabezpechennja rozvitku pidpriemstva: analitichna ocinka zarubizhnoï ta vitchiznjanoï praktiki, «Formuvannja rinkovoï ekonomiki», K.: KNEU, 2010, Vipusk 23
  • 21. Mincberg G., Kuinn Dzh., Goshal S., Strategicheskij process: koncepcii, problemy, reshenija, Piter, SPb. 2001
  • 22. Daft R., Weick K. E., Toward a Model of Organizations as Interpretation Systems "Academy of Management Review" 1984, Vol. 9 (2)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171415125

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.