PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 14 | z. 4 Przedsiębiorczy menedżer przedsiębiorczej organizacji. Problemy współczesnej praktyki zarządzania | 55--65
Tytuł artykułu

Kobieta menedżer Margaret Cushing Whitman i jej rola w rozwoju największego na świecie serwisu aukcji internetowych eBay.com

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Female Manager Margaret Cushing Whitman and her Role in the Development of the eBay.com - World's Largest on - Line Auction Site
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy jest próba przedstawienia, jakimi cechami odznaczają się kobiety pełniące funkcje menedżerskie w największych firmach na świecie, które z reguły zarezerwowane są dla mężczyzn oraz w jaki sposób kobieta przyjmuje rolę menedżera w świecie biznesu. Rozważania pracy oparte będą na faktach z życia osobistego i zawodowego CEO i prezes największej na świecie spółki internetowej eBay Inc., Meg Whitman. (fragment tekstu)
EN
Margaret Whitman belongs to a small group of women who combine in a great way the functions of manager and innovator. An example of Whitman's activity, competence and capability to company management is the auction site eBay.com, which in the years 1998-2008, i.e. at the time when she was CEO at eBay, Inc., has generated billions of dollars in profits and has become one of the largest websites in the world, creating and/or acquiring several other regional and local auction sites in the world, companies and websites working with eBay.com, e.g. Skype, Gumtree, and Shopping. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Filia w Piotrkowie Trybunalskim
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Filia w Piotrkowie Trybunalskim
Bibliografia
  • Angier M.E., Pond S., Angier D. (2004), 101 Best Ways To Get Ahead, Success Networks, United States.
  • Beatty J.F., Samuelson S.S. (2006), Business Law and the Legal Environment, Standard Edition, Cengage Learnings, United States.
  • Berger A. (2011), Ads, Fads, and Consumer Culture: Advertising's Impact on American Character and Society, Rowman&Littlefield, United States.
  • Birley S., Muzyka D.F. (2000), Mastering Entrepreneurship, Pearson Education, United States.
  • Boguszewicz T. (2012), Pani od zakupów, [on - line], http://www.ekonomia24.pl/ artykul/ 201186.html?print=tak&p=0.
  • Bollinger L., O'Neill C. (2008), Women in Media Careers: Success Despite the Odds, University Press of America, United States.
  • Bryceson K.P. (2006), 'E' Issues in Agribusiness: The What, Why and How, CABI, United States.
  • Cummings S.D., Reddy P.B. (2009), California After Arnold, Algora Publishing, United States.
  • Daft R.L. (2009), Organization Theory and Design, Cengage Learning, United States.
  • Dessler G., Phillips J. (2007), Managing Now, Cengage Learning, United States.
  • Guffey E. (2007), Business Communication: Process&Product, Cengage Learning, United States.
  • Hodgetts R.M., Hegar K.W. (2007), Modern Human Relations at Work, Cengage Learning, United States.
  • Jones S. (ed.) (2002), Encyclopedia of New Media: An Essential Reference to Communication and Technology, SAGE, United State.
  • Kleindl B. (2006), International Marketing, Cengage Learning, United States.
  • Lehman C.M., DuFrene D.D. (2007), Business Communication, Cengage Learning, United States.
  • May Damen M.,Nicastro McCuistion N. (2009), Women, Wealth and Giving: The Virtuous Legacy of the Boom Generation, John Wiley&Sons, United States.
  • Maxwell J.C. (2008), 17 Indisputable Laws of Teamwork, Thomas Nelson Inc., United States.
  • Meg Whitman (2012), http://pl.wikipedia.org/wiki/Meg_Whitman.
  • Napier H.A., Rivers O., Wagner S. (2006), Creating a Winning E-Business, Cengage Learning, United States.
  • Plunkett J.W. (2008), Plunkett's E - Commerce and Internet Industry Almanac 2008: E-Commerce and Internet Business Industry Market Research, Statistics, Trends and Leading Companies, Plunkett Research, Ltd., United States.
  • Rigby R. (2011), 28 Business Thinkers Who Changed the World: The Management Gurus and Mavericks Who Changed the Way We Think about Business, Kogan Page Publishers, United States.
  • Shelly G.B., Vermaat M.E. (2008), Discovering Computers 2009: Brief, Cengage Learning, United States.
  • Stanford N. (2010), Corporate Culture: Getting It Right, John Wiley & Sons, United States 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171416661

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.