PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | t. 14, z. 10, cz. 1 Współczesne problemy zarządzania w ochronie zdrowia z perspektywy systemu i organizacji | 291--303
Tytuł artykułu

Podejście procesowe w zarządzaniu jakością jako narzędzie restrukturyzacji szpitala

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Process Approach to Quality Management as a Tool for Restructuring Hospital
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest powiązanie prac dotyczących ISO z pracami realizowanymi na potrzeby restrukturyzacji organizacyjno-kadrowej szpitala klinicznego za pomocą podejścia procesowego. Spojrzenie takie łączące te dwa obszary może przyczynić się do efektywniejszego wykorzystania zasobów przede wszystkim dużych podmiotów leczniczych. Zaprezentowany materiał stanowi fragment poglądowy pierwszego etapu prac dotyczących procesu akredytacji systemu ISO i jego rozciągnięcia na całą organizację. W dużej organizacji, jaką jest szpital kliniczny, stanowi to bardzo ważny, a nawet newralgiczny element mający wpływ na sprawność jego funkcjonowania zarówno w sferze medycznej, jak i okołomedycznej. Dysfunkcje, a nawet patologie organizacyjne występujące w szpitalu przekładają się w rezultacie przede wszystkim na jego wynik finansowy, ale również - co jest nie mniej ważne - jego wizerunek. (fragment tekstu)
EN
The article focused on describing the work undertaken implementing ISO quality management system in a teaching hospital. We have made a theoretical introduction relating to the process approach and the ISO system in organization management. We describe the process of implementation works primarily emphasizing the merits associated with the use of the ISO to improve the functioning of the organization. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Gdański
  • Gdański Uniwersytet Medyczny
Bibliografia
  • Bitkowska A., Kolterman K., Wójcik G., Wójcik K. (2011), Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie, Diffin, Warszawa.
  • Grajewski P. (2007), Organizacja procesowa, PWE, Warszawa.
  • Grajewski P. (2012), Procesowe zarządzanie organizacją, PWE, Warszawa.
  • Hospitals Demonstrate Commitment to Quality Improvement, (2012), American Hospital Association, Washington.
  • Kolman R. (1992), Inżynieria jakości, Warszawa.
  • Nenadál J., Vykydal D. (2009), Jak wdrożyć podejście procesowe w systemie zarządzania jakością, "Współczesne zarządzanie" nr 3, www.wzkwartalnik.uj.edu. pl.
  • PN-EN ISO 9000:2006
  • PN-EN ISO 9000, System zarządzania jakością - Podstawy i terminologia, PKN, Warszawa
  • Rummler G., Brache A. (2000), Podnoszenie efektywności organizacji, PWE, Warszawa.
  • Skrzypek E., Hofman M. (2010), Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie. Identyfikowanie, pomiar, usprawnianie, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Staccini P, Joubert M, Quaranta JF, Fieschi M. (2003), Mapping care processes within a hospital: a web-based proposal merging enterprise modelling and ISO normative principles,
  • Technology & Informatics (95), The New Navigators: From Professionals to Patients, IOS Press, USA.
  • Strumiłło J. (2010), Ewolucja systemów zarządzania jakością, [w:] Koncepcje zarządzania, Czerska M., Szpitter A.A. (red.), C.H.Beck, Warszawa.
  • Wiśniewski A. (1993), Słownik marketingu, Warszawa.
  • www.iso.org
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171417257

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.