PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 11 | 38--52
Tytuł artykułu

Instrumenty promocji przedsiębiorstwa w procesie komunikacji z klientami

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Entrepreneur's Promotion Instruments in Process of Communication with Clients
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie jest studium teoretyczno-poznawczym dotyczącym instrumentów promocji przedsiębiorstwa w procesie oddziaływania na otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne, w tym na komunikację z klientami. W części teoretycznej dokonano syntetycznej charakterystyki promocji, procesu komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem oraz instrumentów promocji. Część praktyczna opracowania zawiera wyniki badania przeprowadzonego w drugim kwartale 2013 roku na próbie badawczej pochodzącej z powiatu bielskiego. Przed badaniem postawiono następujące cele: identyfikację poszczególnych instrumentów promocji przez klientów, ocenę instrumentów promocji oraz analizę wpływu instrumentów promocji na komunikację przedsiębiorstwa z rynkiem i zachowania klientów. Opracowanie kończy się podsumowaniem, w którym zawarto najważniejsze wnioski ze zrealizowanego badania oraz propozycje usprawnień w obszarze promocji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. (abstrakt oryginalny)
EN
A paper is theoretical-empirical study concerning entrepreneur's promotion instruments in process of influence on internal and external environment, including on communication with clients. In theoretical part of the paper synthetic description of promotion, process of entrepreneur's communication with market and promotion instruments was done. Practical part of the paper contains results of research made in the second quarter of 2013 on citizens of Bielsko-Biała district. Research realized following goals: identification of promotion instruments by clients, assessment of promotion instruments and analysis of influence of promotion instruments on entrepreneur's communication with market and customers' behavior. The paper is finished by summary in which included most important conclusions from research and suggestions of improvement in promotion area in process of entrepreneur's management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
38--52
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Bibliografia
  • 1. Black S., Public relations, wyd. IV, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • 2. Blythe J., Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa 2002.
  • 3. Davis A., Public relations, PWE, Warszawa 2007.
  • 4. Dołhasz M., Fudaliński J., Kosała M., Smutek H., Podstawy zarządzania. Koncepcje - strategie - zastosowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  • 5. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • 6. Grzegorczyk A., Reklama, PWE, Warszawa 2010.
  • 7. Instrumenty zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem, red. W. Kowalczewski, J. Nazarko, Difin, Warszawa 2006.
  • 8. Jakubiec M., Bylinko L., Kubański M., Zarządzanie XXI wieku. Tom II: Zarządzanie logistyką i jakością, Wydawnictwo Naukowe Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, Bielsko-Biała 2012.
  • 9. Jakubiec M., Kurowska-Pysz J., Jakość kształcenia zawodowego na pograniczu polskoczeskim jako determinanta konkurencyjności przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, Bielsko-Biała 2013.
  • 10. Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody, red. B. Szymoniuk, PWE, Warszawa 2006.
  • 11. Kramer T., Podstawy marketingu, wyd. IV, PWE, Warszawa 2004.
  • 12. Mazurek G., Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka, ODDK, Gdańsk 2008.
  • 13. Pabian A., Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008.
  • 14. Pabian A., Reklama niekomercyjna, "Marketing w Praktyce", nr 4/2001.
  • 15. Public relations w praktyce, red. A. Gregory, wyd. II, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.
  • 16. Sztucki T., Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1999.
  • 17. Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171417387

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.