Czasopismo
2013
|
14
|
z. 4 Przedsiębiorczy menedżer przedsiębiorczej organizacji. Problemy współczesnej praktyki zarządzania
|
359--371
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Influence of the Economic Aspects of CSR on the Competitive Advantage of Enterprises Operating in the Area of Silesian Voivodeship
Języki publikacji
Abstrakty
Przedsiębiorstwa działające w konkurencyjnym a zarazem zmiennym otoczeniu zmuszone są do poszukiwania niepowtarzalnej ścieżki rozwoju, poprzez opracowanie skutecznych strategii działania. W obliczu wyzwań globalnych o różnorodnym charakterze wydaje się, iż samo opracowanie, a następnie wdrożenie strategii jest niewystarczające Równie ważne jest poszukiwanie i wykorzystywanie tzw. okazji, czy podejmowanie trafnych decyzji strategicznych z uwzględnieniem norm i zasad etycznych, w szczególności idei (koncepcji, filozofii, strategii) społecznej odpowiedzialności - CSR. Wynika to z faktu, iż coraz więcej przedsiębiorstw dostrzega potrzebę etycznego działania na rynku. (fragment tekstu)
The issue of management in its essence, refers to giving an enterprise activity a specific meaning. Nowadays, one of the important areas of enterprise management are the activities in the field of the concept of CSR. There are three domains of an enterprise activity in the field of interest of CSR and they refer to: the economic, ecological and social aspect. Corporate social responsibility has become the subject of many scientific studies as well as increased activity of the companies in its field. Companies increasingly recognize the fact that the inclusion of the business management concept of social responsibility is an important factor determining the future of the organization in the market. Therefore, the aim of the paper was to conduct researches assessing the economic aspect of the management strategies in the competitive advantage of enterprises. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
359--371
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Częstochowska
Bibliografia
- Chudy (Olejniczak) K. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa - nowe podejście do zarządzania przedsiębiorstwem, [w] S. Salamon (red.) Strategie zarządzania produkcją i jakością w przedsiębiorstwach przemysłowych, WPCz, Częstochowa.
- Stanton W.J., Etzel M.J., Walker B.J. (1994), Fundamentals of Marketing. Wydawnictwo McGrawHill. New York.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171417587