PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 2 (49) | 197--202
Tytuł artykułu

Don Tapscott, Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat, tłum. Piotr Cypryański

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opublikowana w serii Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo książka autorstwa Dona Tapscotta to publikacja nieszablonowa. Trudno nazwać ją podręcznikiem, choć okazuje się pozycją bardzo pomocną w prowadzeniu zajęć z zakresu nowych mediów (co autorka niejako sprawdziła na grupie własnych studentów), trudno upatrywać w niej przełomowego naukowego dzieła ukazującego pełne spektrum cech i zachowań "pokolenia sieci", nie jest to także poradnik dla biznesmenów (choć wnioski płynące z wywodów Tapscotta wyraźnie dryfują ku opisom mechanizmów wykorzystania umiejętności nowej generacji dla poprawy funkcjonowania przedsiębiorstw, wprost sugerując narzucenie sobie i pracownikom nowych reguł firmowej gry). Tapscott zdaje się w Cyfrowej dorosłości łączyć elementy różnych typów tekstów, których wspólnym mianownikiem jest refleksyjny, niemal dziennikowy charakter tomu, pełen przywoływania historii rodzinnych oraz przykładów zachowań, które autor podpatrzył u dorastającej córki i jej grupy znajomych. Nie ma wątpliwości, że tego rodzaju egzemplifikacja, choć niezwykle obrazowa, nie wystarczy, by poprzeć stawiane przez autora tezy. Stąd w tekście Tapscott odwołuje się do różnego rodzaju badań, zarówno własnych, jak i pochodzących z innych opracowań i raportów. Narracja przebiega tak płynnie, a przykłady są tak dobierane, iż czytelnik nie tylko jest w stanie poprzeć głos autora (nawet w kwestiach dyskusyjnych), ale nawet zaczyna odczuwać sympatię zarówno do postaci autora książki, jej bohaterów, jak i głoszonych przezeń poglądów na wpływ cyfryzacji na społeczeństwo. Jak sądzę, jest to o tyle ciekawe spostrzeżenie, iż wiele mówi o charakterze tej książki, a dokładniej o stylu pisania Dona Tapscotta, który klasyfikowałabym gdzieś między próbą zabrania głosu w naukowej dyskusji a pisaniu dziennika opartego na zawodowych i osobistych doświadczeniach. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
197--202
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171417829

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.