PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 3, CD 1 | 1950--1955
Tytuł artykułu

Ocena stateczności lekkiej gąsienicowej platformy lądowej

Warianty tytułu
Stability evaluation of lightweight track platforms
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule dokonano porównania i oceny stateczności dwóch struktur lekkich gąsienicowych platform lądowych. Obie analizowane struktury charakteryzują się gąsienicowym układem bieżnym oraz przegubowym układem skrętu, istotną różnicą pomiędzy nimi jest natomiast budowa i kinematyka zawieszenia. W przeprowadzonych analizach uwzględniono wpływ ładunku na stateczność każdej ze struktur. Badania symulacyjne wykonano wykorzystując oprogramowanie do modelowania układów wieloczłonowych MSC. Adams. W artykule opisano również założenia upraszczające oraz parametry podstawowe stosowane podczas budowy modeli numerycznych opracowanych struktur platformy. Ponadto w artykule zawarto przyjętą metodologię przeprowadzania badań symulacyjnych wraz z kryterium oceny stateczności. Otrzymane wyniki badań przedstawiono poprzez charakterystyki radarowe.(abstrakt oryginalny)
EN
In this paper a comparison and an evaluation of stability of two lightweight ground platforms were presented. Both analysed solutions have track chassis and articulated steering system. The significant difference between them is their structure and kinematics of the suspension. In conducted analyses the load influence on stability of each solution was taken into consideration. Simulation research was carried out using the software for modelling multibody MSC. Adams. The paper also describes the simplifying assumptions and basic parameters used during developing numerical models of elaborated platforms. In addition, the paper includes the methodology of simulation studies providing the criterion of stability evaluation. The acquired results are shown on the radar characteristics.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1950--1955
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie
  • Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Konopka S., Krogul P., Łopatka M. J., Muszyński T.: Badania mobilności bezzałogowej platformy z gąsienicowym układem bieżnym. Logistyka 4/2014. str. 499-506. 2014
  • Konopka S., Krogul P., Łopatka M. J., Muszyński T.: Articulated engineering equipment stability simulations based on Ł34 wheel loader. Journal of Kones. tom 18 nr. 1. ISSN 1231-4005. str. 8. 2011
  • Konopka S., Łopatka M. J., Przybysz M.: Kinematic discrepancy of hydrostatic drive of Unmanned Ground Vehicle. ITELMS'2013 8th International Conference Intelligent Technologies in Logistics and Mechatronics Systems. Panevezys. Litwa. Maj 23-24 2013
  • Li XF., Wang GQ., Yao ZW., Yang YH.: Research on lateral stability and rollover of articulated wheel loader. Mathematical and computer modelling of dynamical systems. Vol. 20 pp. 248-263. 2014.
  • Wong J. Y.: Theory of ground Vehicles. John Wiley & Sons. Inc, New York. 1993,
  • http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?p=444228,
  • http://puszcza-bialowieska.blogspot.com/2012/01/w-puszczy-gospodarczej.html.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171417895

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.