PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 6 | 419--431
Tytuł artykułu

Podejście marketingowe w organizacjach non-profit - na przykładzie młodzieżowej organizacji wychowawczej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Approach in Non-Profit Organizations - the Example of Youth Education Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule scharakteryzowano działania marketingowe w organizacjach non-profit (w ujęciu 7P) oraz wskazano, które narzędzia znajdują tu szczególne zastosowanie. Rozważania egzemplifikowano opisem zastosowania kompozycji marketingowej w młodzieżowej organizacji wychowawczej - Okręgu Łódzkim Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej. W podsumowaniu wskazano na korzyści i utrudnienia w stosowaniu działań marketingowych w organizacjach trzeciego sektora. (abstrakt oryginalny)
EN
The performance of marketing activities in non-profit organizations and indications which tools are particularly relevant here - are made in the article. Deliberations were being exemplified with description of using the marketing composition in the youth education organization (Lodz's District of the Scouting Association of the Republic of Poland). In conclusion, the advantages and difficulties in applying the marketing activities of third sector organizations are pointed out. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
419--431
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Broniewska M., Narzędzia marketingowe w organizacjach non-profit, [w:] J. Czekaj, M. Lisiński (red.), Rozwój koncepcji i metod zarządzania, Wyd. Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2011.
  • Iwankiewicz-Rak B., Narzędzia marketingu w organizacji non - profit na przykładzie wyższych uczelni, [w:] S. Ślusarczyk, J. Świda, D. Tworzydło (red.), Public relations w kształtowaniu pozycji konkurencyjnej organizacji, Materiały z konferencji, tom. I, Wyd. WSIiZ, Rzeszów 2001.
  • Knecht Z. (red.), Promocja marketingowa w sektorach gospodarczych i organizacjach non- profit, Wyższa Szkoła Zarządzania .Edukacja" we Wrocławiu, Wrocław 1999.
  • Kwiecień A., Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2010.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • Limański A., Drabik I., Marketing w organizacjach non-profit, Wyd. Centrum Doradztwa i Informacji Difin sp. z o.o., Warszawa 2007.
  • Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Wyd. Difin, Warszawa 2002.
  • Nowak M. W., Heterogeniczność rynków docelowych jako przesłanka koncentracji działań marketingowych uczelni wyższej, "Zeszyty Naukowe WSOWL", 2009, nr 3 (153).
  • Payne A.,Marketing usług, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996.
  • Sargeant A., Marketing w organizacjach non-profit, Oficyna Ekonomiczna, Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych Sp. z o.o. 2004.
  • Stała K., Widawska A. (red.), Zarządzanie marketingiem organizacji usługowych, Wyd. Politechnika Częstochowska, Częstochowa 2008.
  • Zawadzki J., Zarządzanie organizacjami non-profit, Wyd. Forum Naukowe, Poznań 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171418015

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.