PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 10 | 19--34
Tytuł artykułu

Ocena witryn internetowych największych firm kurierskich w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Assessment of Websites of the Largest Courier Companies in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W publikacji zawarto ocenę jakości informacji zamieszczanych na stronach internetowych. Podmiotem badania są największe firmy kurierskie świadczące swoje usługi klientom indywidualnym. W pierwszej części artykułu przedstawiono informacje na temat wzrostu znaczenia Internetu. Zaprezentowana została również klasyfikacja przedsiębiorstw uwzględniająca stopień wykorzystania Internetu do prowadzenia działalności gospodarczej. Druga część artykułu zawiera rozważania odnośnie form promocji działalności, a w szczególności przemyślenia o reklamie internetowej. Przedstawione zostały również narzędzia przekazu informacji w sieci. Ostatnia część stanowi prezentacje wyników badań odnośnie oceny informacji zamieszczanych na stronach WWW najpopularniejszych firm kurierskich. (abstrakt oryginalny)
EN
The publication contains an assessment of the quality of information provided on the websites. The subject of the research are the largest courier companies providing their services to individual customers. In the first part of this article information on the increasing importance of the Internet has been presented. Also, the classification of companies in terms of the degree of the Internet use to conduct economic activity has been presented. The second part of the article talks about forms of promotion of businesses, in particular about the Internet advertising. In addition, tools of communicating information online have been presented. The last part is a presentation of the results of research on the assessment of data posted on the websites of most popular courier companies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
19--34
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 1. Chalimoniuk D., Rozwój Internetu jako szansa dla przedsiębiorstw, [w:] "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach", nr 88/2011, Siedlce 2011.
  • 2. Cimochowski G., Hutten-Czapski F., Rał M., Sass W., Polska Internetowa. Jak Internet dokonuje transformacji polskiej gospodarki, The Boston Consulting Group, Warszawa, maj 2011, dostęp: http:// www.polskainternetowa.pl/ (odczyt: 29.05.2013).
  • 3. Dekada Operatora Logistycznego Roku, [w:] "Eurologistics", luty-marzec 2012, nr 1/2012 (68).
  • 4. Drab-Kurowska A., Wykorzystanie sieci Internet w przedsiębiorstwie, [w:] "Zeszyty Naukowe Świętokrzyskiego Centrum Edukacji na Odległość", nr 2/2006.
  • 5. http://k-ex.pl/
  • 6. http://www.dhl.com.pl/
  • 7. http://www.dpd.com.pl/
  • 8. http://www.opek.com.pl/
  • 9. http://www.siodemka.com/
  • 10. http://www.tnt.com/
  • 11. Idzikowski M., Małachowski A., Wykorzystanie Internetu do kreowania tożsamości i wizerunku przedsiębiorstwa, [w:] Marketing w Internecie, red. A. Małachowski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław 2004.
  • 12. Jacieczko J., Sobieska-Karpińska J., Podział przedsiębiorstw w Internecie, [w:] Technologie internetowe i systemy e-biznesu, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej, Katowice 2005.
  • 13. Leonowicz-Bukała I., Gawroński S., Polak R., Narzędzia współczesnej reklamy. Stosowanie i zapotrzebowanie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, Rzeszów 2010.
  • 14. Maksimowicz-Ajchel A., Wstęp do statystyki. Metody opisu statystycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007.
  • 15. Mały Rocznik Statystyczny Polski 2009, GUS, Warszawa 2009.
  • 16. Mały Rocznik Statystyczny Polski 2010, GUS, Warszawa 2010.
  • 17. Mały Rocznik Statystyczny Polski 2011, GUS, Warszawa 2011.
  • 18. Mały Rocznik Statystyczny Polski 2012, GUS, Warszawa 2012.
  • 19. Morejska K., Kadłubek M., Narzędzia promocji i dystrybucji internetowej, [w:] Determinanty zarządzania i rozwoju przedsiębiorstw w Unii Europejskiej, red. W. Skibińska, B. Skowron-Grabowska, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2007.
  • 20. Pawełczyk B., Pawłowska M., Szanse dla Polski w procesie globalizacji i integracji z Unią Europejską, [w:] "MSN Working Papers", nr 4, Warszawa 2006, dostęp: http://www.inepan.waw.pl
  • 21. Pizam A., The return of the fifth marketing mix P, [w:] "International Journal of Hospitality Management", nr 30 (2011).
  • 22. Sobociński M., Modern methods of promotion in the video games market, [w:] Nowe kierunki, metody, techniki w zarządzaniu i marketingu, red. A. Pabian, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.
  • 23. Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2007-2011, GUS, Warszawa 2012.
  • 24. Urbańska J., Rola Internetu w marketingowym zarządzaniu firmą, [w:] IT w organizacjach gospodarczych, red. L. Kiełtyka, TNOiK "Dom Organizatora", Toruń 2007.
  • 25. 20 lat Internetu w Polsce, [w:] "Biuletyn NASK", nr 2/2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171418141

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.