PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 2 | 49--59
Tytuł artykułu

Metody oceny efektywności rozwiązań outsourcingowych

Warianty tytułu
Assessment Methods of Outsourcing Effectiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie zawiera autorską propozycję oceny projektu outsourcingowego z punktu widzenia jego efektywności jako podstawy decyzji o outsourcingu. Umożliwia ocenę danego procesu realizowanego w modelu tradycyjnym i w modelu outsourcingu wraz z oceną poziomu ryzyka i barier w wydzieleniu procesu. Jest podstawą do sformułowania rekomendacji, co do zasadności outsourcingu określonych procesów biznesowych.(abstrakt oryginalny)
EN
The text contains the proposal of assessment of an outsourcing project. The proposal takes into consideration the effectiveness as the basis of making a decision whether to outsource a process or not. It enables assessing a process realised in a traditional model and in an outsourcing model, as well as evaluating risks and barriers that concern outsourcing the process. It is the basis to create a recommendation whether outsourcing of a particular business process is legitimate. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
49--59
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • 1. Dominguez Linda R. [2013] Outsourcing krok po kroku dla menedżerów, Wyd. Wolters Kluwer.
  • 2. J.-LBravard, R. Morgan [2010], Inteligentny outsourcing. Sztuka skutecznej współpracy, Wyd. MT Biznes, Warszawa.
  • 3. Kłos M. [2009] Outsourcing w polskich przedsiębiorstwach, Wyd. CeDeWu.
  • 4. Outsourcing w praktyce [2014], Wyd Poltex, Warszawa.
  • 5. Power M., Desouza K. C., Bonifazi C. [2008], Outsourcing. Podręcznik sprawdzonych praktyk, Wyd. MT. Biznes, Warszawa, s.55 i nast.
  • 6. Szukalski S. M. [2012], Ryzyka w procesie outsourcingu usług biznesowych, "Uniwersytet Szczeciński, Zeszyty Naukowe nr 714, Ekonomiczne Problemy Usług nr 90", Szczecin, s. 165-1179.
  • 7. Trocki M. [2001], Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej, PWE, Warszawa, s. 58.
  • 8. Wodnicka M. [2009], Outsourcing offshoring usług jako instrument wzrostu konkurencyjności, [w:] T. Sporek (red), Procesy globalizacji internacjonalizacji i integracji w warunkach współczesnej gospodarki światowej - wybrane problemy, tom 1, AE w Katowicach, Katowice, s. 157-167.
  • 9. Witaszek K. [2012] Zaangażowany Outsourcing, Wyd.MTbiznes, Warszawa.
  • 10. Sobańska I. (red) [2006], Rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza, Wyd. CH Beck Warszawa, s.146 i nast.
  • 11 Zakrzewska-Bielawska A. (red.) [2012], Podstawy zarządzania. Teoria i ćwiczenia, Wolters Kluwer Business, Warszawa, s.169- nast.
  • 12. Sułkowski Ł. [2011], Firmy rodzinne - determinanty funkcjonowania i rozwoju, Przedsiębiorczośći Zarządzanie, Wyd. SWSPiZ, Łódź, s. 179-192.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171418195

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.