PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 9 | 73--83
Tytuł artykułu

Satysfakcja z pracy i jej wpływ na zachowania pracownicze

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Importance of Job Satisfaction in Human Resource Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem niniejszego opracowania jest zagadnienie satysfakcji z pracy rozpatrywane jako ważny czynnik wpływający na zachowania pracownicze. Podstawowe obszary podjętej problematyki koncentrowały się wokół zagadnień dotyczących: istoty zadowolenia z pracy, czynników ją determinujących i skutków związanych z zachowaniami pracowniczymi. Szczególną uwagę zwrócono na metody mierzenia satysfakcji z pracy. W artykule przedstawiono badania obrazujące opinie pracowników na temat zadowolenia z pracy. Przytoczone ogólnopolskie sondaże satysfakcji z pracy, przeprowadzone przez różne ośrodki badawcze, analizują najistotniejsze czynniki wpływające na zadowolenie Polaków z pracy. (abstrakt oryginalny)
EN
The issue of present study is the job satisfaction considered as an important factor affected contemporary human resource management. Basic areas of presented issue focused on issues concerning the essence of job satisfaction, the factors that determine it and the employee behavior effects. Particular attention was paid to the methods of measuring job satisfaction. The article presents researches showing the employees' opinions about job satisfaction. Quoted nationwide job satisfaction surveys carried out by various research centers, analyze the most important factors influencing job satisfaction of the Poles. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
73--83
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 1. Bańka A., Łącała Z., Noworol C., Ratajczak Z., Zarządzanie uczelnią. Efektywność i satysfakcja w pracy administracyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2002.
  • 2. Bartkowiak G., Człowiek w pracy. Od stresu do sukcesu, PWE, Warszawa 2009.
  • 3. Bortnowska H., Stankiewicz J., Kształtowanie wizerunku pracodawcy i reputacji przedsiębiorstwa a satysfakcja z pracy "klientów wewnętrznych", [w:] Oblicza współczesnego zarządzania organizacją, red. J. Stankiewicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2005.
  • 4. Bugdol M., Wartości organizacyjne. Szkice z teorii organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
  • 5. Jachnis A., Psychologia organizacji. Kluczowe zagadnienia, Difin, Warszawa 2008.
  • 6. Januszek H., Sikora J., Socjologia pracy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1998.
  • 7. Masłyk-Musiał E., Społeczeństwo i organizacja. Socjologia organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 1999.
  • 8. Kwiatek A., Praca zawodowa kobiet-motywacja i bariery.[w] Społeczna gospodarka rynkowa w Polsce. Model a rzeczywistość, (red.) Partycki S., Wydaw. UMCS Lublin 2000
  • 9. Polacy a satysfakcja z pracy, dostęp: http://www.egospodarka.pl/65868,Polacy-a-satysfakcja-zpracy, 1,39,1.html (odczyt: 19.03.2012).
  • 10. Polacy a satysfakcja z pracy, dostęp: http://www.pracuj.pl/_images/content/Polacy_a_ satysfakcja_ z_pracy.pdf (odczyt: 20.03.2012).
  • 11. Satysfakcja Polaków z pracy 2010, dostęp: http://www.egospodarka.pl/52751,Satysfakcja-Polakow-z-pracy-2010,1,39,1.html (odczyt: 19.03.2012).
  • 12. Schultz D., Schultz S., Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • 13. The relative influence of organisational commitment and job satisfaction on service quality of customer-contact employee in baking coll centres, [w:] "Jurnal of Service Marketing", 2004, nr 18(3).
  • 14. Zachowanie człowieka w organizacji, red. W.E. Scott, L.L. Cummings, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1983.
  • 15. Zadowolenie Polaków z pracy 2010, dostęp: http://www.egospodarka.pl/58886,Zadowolenie- Polakow-z-pracy-2010,1,39,1.html (odczyt: 19.03.2012).
  • 16. Zadowolenie z pracy i mobilność zawodowa. Komunikat z badań, CBOS, BS/156/209, Warszawa 2009.
  • 17. I Ogólnopolskie Badanie Satysfakcji z Pracy, dostęp: http://www.hrnews.pl/reports/Sedlak% 20& Sedlak_Raport Podsumowanie Og lnopolskiego Badania Satysfakcji z Pracy.pdf (odczyt: 20.03.2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171418323

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.