PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 4 | 37--44
Tytuł artykułu

Reputacja jako wartość dla klientów kreująca wartość przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Reputation as a value for the customers creating the enterprise value
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł porusza temat reputacji przedsiębiorstwa, rozpatrywanej w kontekście generowania wartości przedsiębiorstwa poprzez tworzenie wartości dla klientów oraz oddziaływanie na wartość klientów dla przedsiębiorstwa. Autorka pokazała, jak dzięki dobrej reputacji tworzone są korzyści dla klientów, co przekłada się na wzrost wartości klientów dla firmy. Reputacja jest dobrem cennym i pożądanym, przez co jest wartością zarówno dla samego przedsiębiorstwa jak również dla jego interesariuszy. (abstrakt oryginalny)
EN
The article focuses on corporate reputation, considered in the context of generating business value through creating value for customers, and impact on customer value for the company. The author showed how thanks to the good reputation the firm creates benefits for customers,which translates into increased customer value for the company. Reputation is a valuable and desirable good, which in turn creates the value for both, the company itself and its stakeholders. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
37--44
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, doktorantka
Bibliografia
  • Armstrong G., Kotler Ph. [2012], Marketing. Wprowadzenie, Warszawa, Oficyna Wolters Kluwer, s. 47.
  • Dąbrowski T. [2010], Reputacja przedsiębiorstwa. Tworzenie kapitału przedsiębiorstwa, Kraków, Oficyna Wolters Kluwer, s. 75, 346.
  • Dąbrowski T. [2012], Reputacja a zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw, w: Zarządzanie wartościąklienta. Pomiar i strategie, B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski (red.), Warszawa, Poltext, s. 346.
  • Dobiegała-Korona B. [2006 a], Wartość klienta czy wartość dla klienta, "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie", nr 1(1).
  • Dobiegała-Korona B. [2006 b], Wstęp, w: Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, B. Dobiegała-Korona, A. Herman (red.), Warszawa, Difin.
  • Dobiegała-Korona B. [2008], Zarządzanie wartościami dla klienta (wybrane aspekty), w: W poszukiwaniu nowych paradygmatów zarządzania, W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk (red.), Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH, s. 30-31.
  • Dobiegała-Korona B. [2012 a], Istota i pomiar wartości klienta, w: Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski (red.), Warszawa, Poltext.
  • Dobiegała-Korona B. [2012 b], Nowa rola marketingu w budowaniu wartości przedsiębiorstwa, "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie", nr 2(23).
  • Doligalski T. [2013], Zarządzanie wartością klienta. Próba charakterystyki, "Marketing i Rynek", nr 6.
  • Doyle P. [2003], Marketing wartości, Warszawa, Felberg SJA, s. 3, 8.
  • Fombrun C.J., van Riel C.B.M. [2004], Fame and Fortune: How to Success ful Companies Build Winning Reputations, New York, Prentice Hall, p. 33.
  • Herman A. [2006], Kilka refleksji na temat nowych źródeł wzrostu wartości przedsiębiorstwa, w: Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, B. Dobiegała-Korona, A. Herman (red.), Warszawa, Difin, s. 20.
  • Klamut R., Sommer H., Michalski K. [2010], Aktywność obywatelska we współczesnym społeczeństwie demokratycznym. Wybrane zagadnienia, Kraków, Seiton, s. 144-146.
  • Majchrzak K. [2011], Zarządzanie reputacją w przedsiębiorstwach sektora naftowego, Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH, s. 42.
  • Maslow A. [1990], Motywacja i osobowość, Warszawa, Instytut Wydawniczy PAX, s. 76.
  • Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B. [2006], Psychologia poznawcza, Warszawa, PWN, s. 550.
  • Prahalad C.K., Ramaswany V. [2003], The Future of Competition. Co-Creating Unique Value with Customer, Boston, Harvard Business School Press.
  • Schrade U. [1992], Etyka. Główne systemy, Warszawa, Placet, s. 16.
  • Taranko T. [2013], Jak wydatki na marketing przekształcane są w wartości dla przedsiębiorstwa - ujęcie modelowe, "Handel wewnętrzny", maj-czerwiec, IBRKK.
  • Zimbardo Ph. G., Leippe M.R. [2004], Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego, Poznań,Zysk i S-ka.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171419258

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.