Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Holistic Approach in Strategic Management
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono holistyczne podejście w zarządzaniu strategicznym. Zaprezentowano dwa przykłady problemów badawczych, które analizowane w kategoriach holistycznych stanowią pełniejszy obraz rzeczywistości. Pierwszy przykład dotyczący przewag konkurencyjnych w sektorze ma znamiona podejścia nomotetycznego, drugi przykład dotyczący modelu strategii ma znamiona podejścia idiograficznego. (abstrakt oryginalny)
In the paper the holistic approach in strategic management is presented. Two examples of research problems which were presented and analysed in holistic perspective gives more complete picture of reality. The first example for a competitive advantage in the sector has a features typical for nomothetic approach, second example for a strategy model has a features typical for an idiographic approach. (original abstract)
Rocznik
Strony
127--142
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Gdański
Bibliografia
- [1] Buzan T., Mapy myśli dla biznesu, Wydawnictwo Aha, Łódź 2010.
- [2] Cardona P., Rey C., Zarządzanie poprzez misję, Wolters Kluwer, Kraków 2009.
- [3] Czakon W. (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa 2011.
- [4] Ingielewicz Z., Ugrzęźnięcie firmy jako problem strategiczny, Przegląd Organizacji, 11/2007.
- [5] Krupski R., Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1994.
- [6] Krupski R., Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa 2009.
- [7] Macieszek J., Holizm znaczeniowy Kazimierza Ajdukiewicza, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2007.
- [8] Obłój K., Dominująca logika firmy, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im L. Koźmińskiego, Warszawa 2003.
- [9] Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007.
- [10] Obłój K., Pasja i dyscyplina strategii, Poltext, Warszawa 2010.
- [11] Porter M., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1996.
- [12] Simon H., Tajemniczy mistrzowie XXI wieku. Strategie sukcesu nieznanych liderów na światowych, rynkach, Difin, Warszawa 2009.
- [13] Uliński M., Holizm etyczny i fenomenologia, "Nowa Krytyka", 19/2006.
- [14] http://mfiles.pl/pl/index.php/Holizm .
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171422090