PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 17 (1) Metody badań problemów zarządzania strategicznego | 193--203
Tytuł artykułu

Badania ilościowe i jakościowe w zarządzaniu strategicznym - studium przypadków

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Quantitative and Qualitative Research in Strategic Management - Case Studies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł poświęcony jest możliwościom wykorzystania metod ilościowych i jakościowych w zarządzaniu strategicznym. Nie istnieje jedna optymalna procedura badawcza typowa dla zarządzania strategicznego. Przydatne są reprezentatywne badania ankietowe, prowadzące do statystycznie opracowywanych wyników. Pozwalają one na dogłębne rozpoznanie prawidłowości w praktyce gospodarczej czego ilustracją jest opisywany projekt badawczy poświęcony przejawom ewolucji zarządzania strategicznego w toku rozwoju przedsiębiorstw. Równie istotną metodą badań empirycznych mogą być studia przypadków. Pozwalają one na znacznie głębsze rozpoznanie doświadczeń praktycznych bez czego niemożliwe jest projektowanie narzędzi, metod, modeli postępowania służących usprawnianiu praktyki gospodarczej. Dopełnianie się różnych metod badawczych jest niezbędne ze względu na funkcje zarządzania strategicznego jako nauki zarówno opisującej jak i modelującej rzeczywistość. (abstrakt oryginalny)
EN
The article describes the possibilities to use quantitative and qualitative methods in strategic management. There is no universal procedure which may be typical for strategic management. Researchers may find useful the representative surveys, leading to statistically compiled results. They enable a diagnosis of regularity in economic practice which is represented by research project describing the evolution of strategic management during the development of enterprises. Case studies can be equally important empirical research method. They allow a much deeper recognition of the practical experience which enables designing tools, methods, models of acting aimed at improving business practice. Completion of various research methods is necessary because of the functions of strategic management as a science, both describing and modeling reality. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171422158

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.